La Cambra de Comerç aposta per replantejar el model del turisme postpandèmia

Mònica Roca, que serà ratificada dilluns, assumeix el càrrec amb "persistència, consens i il·lusió"

La nova presidenta de la Cambra de de Comerç de Barcelona, Mònica Roca, ha afirmat que apostarà per replantejar el model turístic durant el seu mandat, i que cal continuar treballant perquè el turisme “es refaci” davant la crisi pel coronavirus. “Potser hem de fer uns certs replantejaments”, ha dit en una entrevista de TV3, i ha explicat –com a exemple– que ja treballen amb Turisme de Barcelona, amb el qual preparen un projecte europeu de digitalització del turisme.

Roca ho ha dit poc abans d’assumir la presidència –el ple de la Cambra ha de ratificar la decisió el pròxim dilluns–, que ja exerceix en funcions des que Joan Canadell va dimitir al gener, i amb ell ha estat vicepresidenta de la Cambra. Per a ella, el seu repte és assumir la presidència d’una institució amb tants anys d’història, i “no tant el fet de ser la primera dona” que la dirigeix des de la seva creació.

Ajuda a les empreses

Preguntada per la situació econòmica durant la pandèmia, ha respost que la Cambra no ha deixat de reclamar ajudes directes a empreses perquè l’ajuda que els poden donar des de la institució “no és suficient”. Durant l’últim any i mig, Roca ha treballat en el projecte ‘Aixeca el teu negoci’, que es va crear arran de la pandèmia, que ha atès a més de 8.500 empreses, i que es proposa “accelerar” la digitalització.

També ha dit que “no es pot treballar sempre bé per a tots; sempre hi ha crítiques i és inevitable”, però ha assegurat que assumeix el càrrec amb persistència, consens i il·lusió.

Nou comentari