Enèsim intent de Barcelona per descentralitzar el turisme i reduir el ‘sol i platja’

El govern Colau-Collboni promet 4,2 milions d'euros anuals i crea la marca 'Districte Internacional' per potenciar atractius culturals, esportius o gastronòmics

Barcelona tornarà a intentar aquest mandat descentralitzar el turisme i potenciar punts d’interès que defugin el clixé del ‘sol i platja’ i que s’allunyin del centre i els atractius més massificats. L’Ajuntament fa una dècada que intenta millorar la distribució territorial dels visitants, amb diferents iniciatives dels governs de Jordi Hereu (PSC), Xavier Trias (CiU) i Ada Colau (BComú). Aquesta vegada l’executiu d’Ada Colau i Jaume Collboni ha decidit crear la marca ‘Districte Internacional de Barcelona’, per posar en valor propostes culturals, esportives o gastronòmiques als districtes –públics o privats– en detriment de l’oci passiu i la gresca nocturna. 

El pressupost anual del projecte és de 4,2 milions d’euros. Provindran del nou recàrrec municipal a la taxa turística, que la Generalitat ha d’incorporar als propers pressupostos catalans. L’objectiu final és reduir els impactes negatius que té el turisme sobre els espais de gran afluència. L’instrument principal serà un cens d’espais, esdeveniments, projectes i activitats turístiques tangibles i intangibles diferents a les actuals. Així, preveu acords amb festivals i esdeveniments de les indústries creatives, l’art i la cultura per situar-los en l’imaginari de futurs visitants. També vol implicar la ‘Barcelona Film Comission’ per explicar la diversitat territorial de la ciutat.

A més s’incorporaran nous continguts turístics metropolitans, amb prioritat similar als de la mateixa ciutat, amb acords amb les ciutats de l’entorn immediat per incorporar espais, esdeveniments i projectes al mapa turístic de Barcelona. També aspira a fer els canvis necessaris en la mobilitat turística per assegurar la màxima eficiència i el millor servei.

Modernitzar Turisme de Barcelona

En paral·lel, la mesura busca la modernització del consorci de Turisme de Barcelona en tres àmbits: incorporació de nous objectius en el seu pla funcional, nous interlocutors en el seu funcionament, i modificació de la seva governança en termes estatutaris, econòmics, fiscals i tècnics.

Barcelona rep entre 28 i 30 milions de visitants anualment, dels quals uns 23 milions són visitants amb motivacions turístiques. S’estima que la quantitat de visitants que hi ha cada dia a la ciutat és de 154.461 persones, l’equivalent a un 9’6% de la població de Barcelona. A més, l’ocupació al sector turístic ha crescut per sobre de la mitjana de l’economia durant el període 2008-2018. Actualment representa un 14,7% de l’ocupació a Barcelona i dona feina a 159.000 persones.

Nou comentari