Una explosió de gas en els accessos del metro de la plaça de Sants ha deixat vuit persones ferides, dues de les quals es troben en estat greu. La deflagració ha tingut lloc durant les obres d’accessibilitat que es fan a l’estació i l’origen podria haver estat el trencament d’una canonada.
Segons el balanç final ofert pel Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM), dos dels ferits estan en estat greu, tres menys greus i els altres tres, lleus. Els vuit afectats són homes, operaris que estaven treballant a la zona. Els dos greus i dos dels menys greus han anat a l’Hospital Vall d’Hebron, mentre que l’altre menys greu i els tres lleus han anat a l’Hospital Clínic.
Nou dotacions de Bombers
Segons l’explicació que s’ha donat des de l’Ajuntament, recollida per l’ACN, nou dotacions dels Bombers de Barcelona van treballar des de tres quarts d’onze de la nit en l’incendi que va desencadenar l’explosió. També van fer acte de presència operaris de la companyia subministradora de gas per controlar la incidència.

La fuita de gas ja havia començat a quarts de tres de la tarda. Una canonada havia resultat afectada per les obres d’accessibilitat. A la nit, mentre es duien a terme les obres de reparació, és quan ha tingut lloc l’explosió.
Els Bombers han tallat diversos carrers dels voltants, com el carrer de Sants i des del carrer dels Jocs Florals fins al d’Olzinelles. Preventivament, s’han desallotjat alguns comerços.
Talls de gas en diferents punts de la xarxa
Aquest dijous al matí encara hi havia flames en un punt. La cap dels Bombers, Clara Latorre, va explicar dimecres que es tractava d’una operació “complexa” que va obligar a tallar la xarxa de distribució de gas en diferents punts. No es van desallotjar edificis de veïns perquè el foc estava controlat.
Els Bombers confien que la fuita de gas a la plaça de Sants quedi completament obturada en les pròximes hores d’aquest dijous. Quan aquesta aportació de gas s’aturi, la flama que encara hi ha s’autoextingirà, segons ha explicat el cap d’intervenció, Albert Ventosa. El bomber ha detallat que per aturar la fuita s’han d’obturar les canonades que hi aporten gas i que ho han pogut fer ja en tres dels quatre punts sobre els quals treballen.




