Veïns de Sant Andreu reclamen una millora “urgent” del porta a porta de cara a l’estiu

Volen que l'Ajuntament posi remei a "disfuncions i problemes" que s'han detectat aquestes primeres setmanes

La Associació de Veïns i Veïnes de Sant Andreu del Palomar han reclamat “millorar urgentment” el servei de recollida de residus porta a porta, que es va posar en marxa en el barri el 24 de maig i que des de llavors ha provocat queixes dels veïns i peticions a l’Ajuntament sobre la seva implementació. En un comunicat publicat amb la Federació d’Associacions Veïnals de Barcelona (FAVB) i el Centre d’Ecologia i Projectes Alternatius – Ecologistes de Catalunya (CEP-EdC), han explicat que han detectat “disfuncions i problemes concrets que fa falta millorar urgentment, ja que a l’estiu és quan més s’accentuen les molèsties que puguin provocar”.

Algunes de les propostes que exposen són una bústia d’orgànica d’obertura amb targeta per a les comunitats que el demanin, encara que tinguin menys de 44 habitatges; augmentar la recollida de l’orgànica a quatre dies a la setmana; i usar el codi de les bosses per a bonificar la taxa de residus a qui estigui fent la recollida correctament. Lamenten que algunes d’aquestes propostes ja les van presentar la primera setmana de posada en funcionament i que encara no s’han modificat, i demanen que l’Ajuntament “posi tots els recursos econòmics que siguin necessaris perquè l’esforç que estan fent els veïns valgui la pena“.

Malgrat això, les entitats continuen reivindicant el model Residu Mínim/Residu Zero com “l’única fórmula perquè Ecoembes es responsabilitzi del 100% dels envasos”, ja que es tracta de recollir dos dies a la setmana tota la fracció inorgànica –excepte el paper i el vidre– i que els envasos i la resta de residus aprofitables vagin a la mateixa bossa que el rebuig i que siguin els productors d’envasos els responsables de recuperar-los i assumir les despeses de fer-ho.

Nou comentari