Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
La vaga d’escoles frustra la inauguració del Saló de l’Ensenyament

El Saló de l’Ensenyament 2022 a Barcelona ha rebut la visita inesperada d’un grup de mestres participants a la vaga d’escoles d’aquesta setmana. Mig centenar de manifestants han entrat al recinte firal, que obre avui les portes d’aquest saló sobre formació postobligatòria.

Els docents han irromput al pavelló d’exposicions per la porta d’accés principal, amb pancartes i xiulets. Aquesta acció, emmarcada en el segon dia de vaga, tenia com a objectiu al conseller d’Educació Josep González Cambray, que havia d’inaugurar la mostra aquest divendres juntament amb la consellera de Recerca i Universitats, Gemma Geis. No ha pogut fer l’acte protocol·lari previst.

Els vaguistes que han entrat al saló s’han avançat a la presència de les autoritats i han llançat proclames demanant la dimissió del conseller per, entre altres, la imposició d’un inici de curs avançat a principis de setembre. Demanen que el president de la Generalitat de Catalunya, Pere Aragonès, intercedeixi per ells en el conflicte amb la conselleria.

Els sindicats de mestres han convocat una vaga de 5 dies -més un sisè contra el 25% de classes obligatòries en castellà- per reclamar més inversió pública, més personal, fer indefinits als milers d’interins que fan rutllar cada curs i també aplicar els nous currículums de secundària amb més temps als centres escolars. Rebutgen començar el curs una setmana abans perquè asseguren que no podran tenir a punt el curs amb tots els tràmits previs que se’ls demanen.

Mestres en vaga irrompen al saló de l’Ensenyament / ACN – Maria Bélmez

Per contra, la conselleria considera que l’inici de curs avançat al 5 de setembre ajudarà a recuperar temps lectiu perdut durant la pandèmia i sobretot beneficiarà l’alumnat vulnerable, que durant les llargues vacances d’estiu pot tenir menys accés a un bon àpat diari, oci de qualitat i hàbits saludables. La manca de diàleg previ a l’anunci de la mesura ha estat determinant per l’esclat del conflicte. “Volem negociar, tenim sobrecàrrega de feina i estrès per la pandèmia”, deia una sindicalista dilluns a les portes de la conselleria d’Educació.

Aquest dimecres s’ha conegut, a més, que els alumnes que van cursar Segon d’ESO el 2021, afectats pel primer any de la pandèmia de la Covid-19, van aprendre un 25% menys de matemàtiques que els estudiants del mateix curs 2 anys abans. És la conclusió principal de l’estudi Pèrdua d’aprenentatge després d’un any de pandèmia, el primer d’aquest tipus que es realitza a Espanya, publicat per la Fundació Cotec per a la innovació i el Centre de Polítiques Econòmiques d’Esade (EsadeEcPol).

Nou comentari

Comparteix