La plataforma Espai Gos Bcn convoca una manifestació pel diumenge 17 de febrer contra el govern de Colau pel “dret a l’espai públic del veïnat amb gos“. Els convocants de la protesta es queixen de les prohibicions del consistori i els “atacs sistemàtics” al col·lectiu de persones amb gos. El recorregut de la protesta començarà a plaça Universitat al migdia i acabarà a la plaça Sant Jaume, on es llegirà un manifest.
Sota el lema “Prou prohibicions. Les persones de gos som Bcn“, la plataforma protestarà contra diversos greuges que denuncia. Alguns són la “prohibició d’accedir amb gos, ni tan sols lligat, a 79 zones verdes”, “obligatorietat d’utilitzar les àrees per a gossos fins i tot a barris on no n’hi hagi o estiguin deteriorades” i el veto a estar a prop d’àrees infantils amb gossos sota amenaça de multes de fins a 600 euros.
Espai Gos Bcn denuncia que l’Ajuntament ha creat patrulles específiques de la Guàrdia Urbana per controlar la brutícia relacionada amb els gossos, com ara els excrements, “culpabilitzant d’aquesta manera tot un col·lectiu per actes individuals que res tenen a veure amb tenir o no tenir gos”.