La presidenta de TMB i regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, ha anunciat que l’empresa iniciarà aviat el procés per comprar 42 trens de cinc cotxes per substituir la totalitat de les sèries 3000 i 4000, que operen bàsicament a la L1 i la L3 i són els més afectats per la presència d’amiant. Vidal ha explicat que “és la major compra de la història de TMB”, ja que el contracte està valorat en gairebé 450 milions d’euros.

El conseller delegat de TMB, Enric Cañas, ha reconegut que la presència d’amiant als trens ha obligat a accelerar un procés de renovació que ja estava previst, tot i que la licitació serà molt llarga i com a mínim s’allargarà fins el 2022. El que sí ha assegurat és que a la llarga es retiraran tots els trens afectats on s’ha “detectat pintura antisoroll o components del sistema elèctric amb alguna proporció d’amiant”.

Una renovació de 555 milions

El concurs s’ha dividit en dos lots: un de 24 trens d’ample ibèric per l’L1, valorat en 264 milions, i un altre de 18 trens d’ample internacional per l’L3, que valorat en 182 milions. En total, més de 447 milions que, sumats als costos de finançament suposarà una inversió total de 555 milions, un import que serà assumit per l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) a través de les aportacions que fan les administracions públiques durant els pròxims 20 anys.

La previsió de TMB és que el concurs es resolgui a la tardor, cosa que retardarà l’inici de les entregues fins al 2022, ja que es preveu que el procés de substitució duri entre 30 i 48 mesos des de la signatura del contracte. La retirada d’aquests trens permetrà renovar la flota més antiga de TMB, que va entrar en servei a finals del 90 i ja han arribat a la fi de la seva vida útil, que ronda els 30 anys.

Pel que fa a la presència d’amiant, TMB ha confirmat que les xifres no han variat. Dels 210 vagons que formen les sèries 3000 i 4000, en 94 s’ha localitzat amiant en baixa proporció. Amb la compra dels 42 nous trens (que també sumen 210 vagons) s’assegura la retirada de tots els afectats per l’amiant i la renovació de la resta, que ja van haver de ser actualitzats a la meitat de la seva vida útil i que ara s’han de retirar de la circulació.

Més notícies
Etiquetes que avisen de la presència d'amiant a l'enllaç entre L1 i L3 a plaça Catalunya. | CGT

TMB senyalitza amb etiquetes la presència d’amiant a la xarxa de metro

Notícia: TMB senyalitza amb etiquetes la presència d’amiant a la xarxa de metro
Comparteix
A enllaços de les estacions de plaça Catalunya i passeig de Gràcia i a la parada de Verneda s'hi poden trobar etiquetes
Notícia: TMB senyalitza amb etiquetes la presència d’amiant a la xarxa de metro - Mobile

TMB defensa la seva gestió de l’amiant al metro i censura la vaga pel MWC

Notícia: TMB defensa la seva gestió de l’amiant al metro i censura la vaga pel MWC
Comparteix
El conseller delegat Enric Cañas recorda que el conveni segueix vigent i que actualment no hi ha cap treballador exposat a fibrociment
Notícia: TMB defensa la seva gestió de l’amiant al metro i censura la vaga pel MWC - Mobile

Almenys 12 treballadors del metro afectats per l’amiant

Notícia: Almenys 12 treballadors del metro afectats per l’amiant
Comparteix
És la primera xifra oficial que dona TMB i encara queden 200 treballadors que podrien fer-se l'examen voluntari
Notícia: Almenys 12 treballadors del metro afectats per l’amiant - Mobile

Diversos treballadors del metro, afectats per l’amiant

Notícia: Diversos treballadors del metro, afectats per l’amiant
Comparteix
Les revisions mèdiques que TMB està fent a més de 500 treballadors comença a detectar casos que de moment no són greus
Notícia: Diversos treballadors del metro, afectats per l’amiant - Mobile

La retirada de l’amiant del metro costarà 2 milions d’euros

Notícia: La retirada de l’amiant del metro costarà 2 milions d’euros
Comparteix
TMB contractarà consultories, mantenidors, formadors, constructores i un institut mèdic
Notícia: La retirada de l’amiant del metro costarà 2 milions d’euros - Mobile

La meitat dels vagons més antics del metro té amiant

Notícia: La meitat dels vagons més antics del metro té amiant
Comparteix
TMB confirma que no hi ha risc per les persones després de fer nous mesuraments ambientals a les cabines, que han donat negatiu
Notícia: La meitat dels vagons més antics del metro té amiant - Mobile

Augmenten a 76 els cotxes del metro amb components derivats de l’amiant

Notícia: Augmenten a 76 els cotxes del metro amb components derivats de l’amiant
Comparteix
TMB garanteix que els trens afectats no suposen cap perill
Notícia: Augmenten a 76 els cotxes del metro amb components derivats de l’amiant - Mobile

Nou comentari

Comparteix