Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) estima que l’eliminació de l’amiant dels trens del metro costarà 2 milions d’euros. L’empresa ha fet públics detalls de la despesa que suposarà acabar amb la problemàtica de la fibra tòxica, i contractarà els serveis d’empreses de construcció, consultories, mantenidors, formadors i un institut mèdic.
[r:1]
El pagament a la constructora encarregada de retirar l’amiant és el més elevat: 800.000 €. La segona despesa més important és de 400.000 €, destinats a la detecció de la fibra tòxica mitjançant anàlisis i informes que elaborarà una consultoria especialitzada en sistemes ferroviaris. Altres consultories rebran pagaments d’un total de 284.000 € per aportar coneixement sobre la gestió d’instal·lacions.
TMB també ha anunciat que més de 600 treballadors del metro hauran de passar proves mèdiques per la seva potencial exposició a les fibres d’amiant. El conjunt de proves i diagnòstics tindran un cost de 200.000 €. Tots els costos se sumen a una adjudicació de 319.000 € que TMB va fer per identificar l’amiant al metro.