Els primers viatges en solitari de Renfe a l’estranger ja estan a l’horitzó. Tal com ha informat l’ACN, posarà en marxa les rutes a les ciutats franceses de Lió i Marsella abans del pròxim estiu. Aquest anunci arriba després que Renfe trenqués les relacions amb l’operadora de ferrocarrils francesa SNCF i es disposés a fer aquest viatge en solitari. El passat 16 de gener va començar a fer proves a França amb els seus trens.
Barcelona té un paper clau en aquesta nova etapa de Renfe. El nou recorregut arrencarà a l’Estació de Sants i farà parades a Girona, Figueres-Vilafant, Perpinyà, Narbona, Montpeller, Nimes, i Valença TGV fins a arribar a Lió. Pel que fa a l’altra línia, la que té destí a Marsella, sortirà des de Madrid i passarà per Barcelona. La previsió és que, entre els dos recorreguts, s’ofereixin un total de 28 circulacions setmanals.
Un tren nocturn Barcelona-Amsterdam
Una altra ruta que interessa als barcelonins és la que vol fer la Comissió Europea entre Barcelona i Amsterdam, en el marc d’una sèrie d’interconnexions en tren que tenen l’objectiu d’unir la Unió Europea. Tal com va explicar l’ACN a finals de gener, la companyia encarregada d’unir les dues ciutats seria la companyia neerlandesa European Sleeper, la qual va proposar que el trajecte podria ser nocturn.
Més enllà d’aquesta ruta, la Comissió Europea també va comunicar que un altre projecte és crear noves rutes entre Catalunya i el sud de França. En aquest cas, els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) seria el responsable. Una altra connexió que no repercuteix Catalunya ni Barcelona és la que unirà Lisboa, la Corunya i Madrid. També es volen crear rutes entre París, Milà; Venècia i Roma-Munic i Milà-Munic i Hongria-Àustria-oest de Romania, entre altres capaces de marcar un abans i un després en la manera de desplaçar-se per Europa.