Els viatgers que no hagin pogut fer servir bitllets de transport que acaben de comprar pel coronavirus seran compensats. Ho ha anunciat el departament de Territori i Sostenibilitat davant les queixes de passatgers que volien saber què passarà amb els títols de transport com la T-usual o la T-jove que acaben d’adquirir. Amb el confinament i l’aplicació del teletreball per evitar nous contagis l’ús del metro o el bus es fa innecessari i els diners que s’han pagat pels bitllets es perden.
És per això, “un cop acabi l’emergència”, l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de cada territori establirà “mecanismes de compensació”. La Generalitat crearà partides pressupostàries per afrontar els pagaments, segons ha detallat el departament de Territori.
Queixes a Twitter
El confinament de gran part de la població pel coronavirus, concretat en la suspensió de tota l’activitat escolar i acadèmica, la cancel·lació de molts espectacles i altres activitats i esdeveniments i moltes empreses fent teletreball, ha portat a la reducció de la mobilitat, que era l’efecte que buscava el Govern per intentar tallar la transmissió del SARS-Co-V-2. Molts usuaris han començat a queixar-se a les xarxes socials perquè n’han comprat recentment i si estan dues setmanes –com a mínim– sense fer els desplaçaments habituals consideren que hauran perdut gran part dels diners que els ha costat la targeta.
El martes compré una t-usual. Desde hoy hasta el 14 de abril cuarentena. ¿40€ tirados a la basura @TMBinfo? 😭😭😭😭
— Ana (@anacardow) March 13, 2020
De fet, en alguns casos pregunten directament com poden recuperar els diners o la part de diners proporcional als dies en què no s’hagi fet servir la targeta.
@TMB_Barcelona @TMBinfo Hi ha alguna manera de recuperar els diners d’una #TUsual ara que no hi ha escola i ens hem de quedar a casa? Soc professora i tot just n’havia començat una. Es pot retornar a algun lloc o allargar-ne el termini? #Covid_19 #quedarseacasa
— Lurdes Pujadas 🎗💜 (@LurdesPujadas) March 12, 2020
Se me podrá reembolsar/prorrogar la t-usual que a partir de mañana dejo de usar por que han decretado el cierre de mi puesto de trabajo a partir de mañana por el coronavirus?
Saludos!
— SUEIN (@ArthurZwane) March 12, 2020
Les preguntes i queixes s’adrecen al compte de Twitter TMB Info, molt actiu en la relació amb els usuaris del servei de metro i d’autobús de Barcelona i l’àrea metropolitana. Però la resposta en tots els casos és que la competència respecte de les tarifes i tot el que se’n derivi són de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM).
Bon dia. L’@ATMbcn és l’organisme que estableix les característiques i condicions dels títols de transport. Ara mateix, no hi ha establert compensació ni bescanvi. Pots contactar a: https://t.co/IbnSkhVJpf. Salutacions.
— TMBinfo (@TMBinfo) March 13, 2020
@TMBinfo amb la tjove nova que farem si ens quedem confinats o no funciona el transport públic?
— Lois Wanderlust (@wanderlust_lois) March 13, 2020