Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Continuen les queixes per les obres a l’R2N i l’R11 a la Sagrera

El tall a l’R2N i R11 per les obres a la Sagrera és una realitat des de fa un mes i acumula queixes d’usuaris als quals s’ha incrementat el temps de trajecte entre mitja hora i una hora i mitja. Tal com informa l’ACN, els 28.500 viatgers diaris que han fet servir aquestes línies en els darrers mesos s’han vist obligats de baixar a Sant Andreu Comtal i caminar cinc minuts fins al metro a l’hora d’entrar i sortir de Barcelona.

En aquest sentit, la principal queixa dels passatgers és que ara triguen més a fer els seus trajectes i el cansament acumulat que suposa fer “un transbord rere l’altre”. Un exemple és el cas de la Carla Alonso, usuària que ve de Granollers per treballar a Barcelona, i triga “una hora i mitja més” que abans, segons va explicar a l’ACN. Davant d’això, descarta anar amb cotxe perquè els embussos que es creen són “encara pitjors”.

Diversos passatgers es van assabentar de les obres “de casualitat”

Pel que fa a la informació de les obres i el tall, diversos passatgers van assegurar a l’ACN que s’havien assabentat “de casualitat”. Per part seva, la Jèssica es va trobar el primer dia amb les incidències sense conèixer-les. Actualment, també li molesta haver d’invertir més temps a desplaçar-se. “Continua sent un caos, he de sortir una hora abans”, lamenta.

D’altra banda, l’Associació per la Promoció del Transport Públic (PTP) defensa que “les molèsties han anat disminuint” amb el pas dels dies, però que, inicialment, la informació donada als usuaris no va ser suficient. El portaveu, Daniel Pi, ha reconegut a l’ACN que “amb uns cartells no n’hi ha prou”. L’entitat també lamenta que les obres no s’hagin repartit en diferents períodes de temps i que ara hi hagi diferents punts de Rodalies amb afectacions (la Sagrera, Montcada, Sant Feliu, Castellbisbal). Tot i això, l’entitat celebra que amb les obres de la nova estació de la Sagrera i Sant Andreu Comtal es millorarà el servei ferroviari. “Quan totes les obres estiguin acabades, un bon operador podrà actuar amb moltes menys incidències que ara”, indica Pi.

Des del punt de vista de Renfe, el funcionament del dispositiu alternatiu per als viatgers “és positiu”, tot i que admet els “inconvenients” que suposen els canvis en els trajectes. En aquest sentit, ha assenyalat a l’ACN que Renfe està donant “la millor alternativa possible donades les circumstàncies”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa