Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Investiguen dues empreses per repartir-se concursos de les obres de la L9

Possibles irregularitats en les obres de la línia L9 del metro de Barcelona. L’Autoritat Catalana de la Competència (ACCO) ha obert un expedient sancionador contra dues empreses proveïdores de sistemes de senyalització i comunicació per repartir-se concursos públics d’aquesta actuació i de la construcció de la línia L10.

En un comunicat recollit per l’ACN, l’ens apunta que compta amb “indicis racionals” que demostrarien que Siemens i Comsa van pactar la quantia de les ofertes que van presentar a concurs per després dividir-se de manera igualitària les adjudicacions. L’ACCO posa el focus en concret en unes licitacions relatives a obres i serveis de disseny, redacció de projectes, i execució i manteniment dels sistemes de senyalització i comunicació que s’haurien dut a terme almenys des del 2017.

“Amb aquest comportament, les decisions empresarials de Siemens i Comsa no s’haurien realitzat de manera independent i autònoma com exigeix la normativa de la competència, sinó de manera concertada entre elles”, alerta l’organisme, que precisa que el termini màxim per a la instrucció i resolució de l’expedient sancionador és de 18 mesos.

En aquest sentit, l’ACCO insisteix que la lluita contra la “col·lusió” en la contractació pública constitueix una “prioritat” pels seus “efectes perniciosos en termes d’eficiència en l’ús dels recursos públics i la vulneració del principi d’igualtat d’oportunitats de les empreses que participen en els concursos públics”.

Unes obres en marxa després d’una dècada d’estancament

Cal recordar que les esperades obres del tram central de la línia 9 del metro es van reprendre el passat mes de juny, posant d’aquesta manera punt final a un periple de gairebé una dècada d’estancament que s’ha acabat traduint en una inversió extraordinària en manteniment de 7,5 milions d’euros per part de les administracions públiques. Durant el primer mes i mig des de la represa de les obres, la tuneladora que ha d’obrir-se pas sota els barris de Pedralbes i Sarrià va completar aproximadament el 7% del recorregut que separa el passeig de Manuel Girona i la plaça de Lesseps.

Si no hi ha cap contratemps que obligui a aturar o alentir el ritme de la tuneladora, la previsió és que el tram fins a la plaça de Lesseps pugui estar culminat a finals del 2024. Això suposarà l’habilitació de fins a cinc noves estacions de la línia 9: Manuel Girona, Sarrià, Mandri, Putxet i Lesseps.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa