Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
L’Institut Metropolità del Taxi vol arribar al 5% de vehicles adaptats

Una sentència del Jutjat Contenciós Administratiu 11 de Barcelona va confirmar el 2018 que el nombre de taxis adaptats a la ciutat no arribava a l’1%, és a dir, es trobava per sota del mínim del 5% establert. Això va fer que el passat dimecres l’entitat Oficina Vida Independent més catorze persones amb mobilitat reduïda denunciessin l’Institut Metropolità del Taxi (IMET) per incompliment de la normativa. Segons els afectats, fa quatre anys només 98 vehicles complien amb els requisits i des d’aleshores aquesta xifra “no ha augmentat”.

Fonts de l’IMET han explicat al TOT Barcelona que analitzaran les mesures que poden implantar per tal d’assolir el mínim del 5% de vehicles adaptats dins la flota de taxis, i d’aquesta manera “prestar el millor servei possible a la ciutadania metropolitana”.

Asseguren que, per part de l’administració, existeix una “clara voluntat de complir amb condicions bàsiques d’accessibilitat i no discriminació en l’accés i ús del transport per part de les persones amb discapacitat”, motiu pel qual buscaran les mesures necessàries per de tal promoure i fomentar que els taxistes adquireixin vehicles adaptats.

Xifres més altes que en altres ciutats de l’estat

L’organisme té actualment registrats un total de 272 taxis adaptats treballant a l’àrea metropolitana, “gairebé tres vegades més dels vehicles que hi havia el 2017”, però admet que és rellevant conèixer el nombre de serveis realitzats els darrers anys en aquest àmbit territorial. A més, afegeix que anualment es realitzen prop de 270.000 serveis destinats a persones amb mobilitat reduïda, cosa que representa “una xifra significativament molt més alta que la d’altres ciutats de l’estat espanyol”.

D’altra banda, l’IMET sosté que durant el 2018 -any de publicació de la sentència- va modificar el Reglament Metropolità del Taxi per tal d’incentivar els taxistes a la compra de vehicles adaptats amb un reguitzell de mesures: major antiguitat màxima permesa per als taxis PMR (Persones amb Mobilitat Reduïda) respecte la màxima dels taxis convencionals i ampliació del nombre de llicències que poden estar en mans de titulars que en tenen més d’una, sempre i quan l’adquirent apliqui a la llicència un vehicle accessible a PMR i presti el servei per mitjà de radioemissores o aplicacions. L’altra iniciativa va ser permetre que les llicències de taxi adaptat puguin treballar tots els dies de la setmana, a diferència de la resta de llicències.

Finalment, l’Institut Metropolità del Taxi recorda que a l’àrea metropolitana de Barcelona hi ha un servei que, de comú acord amb alguns ajuntaments, s’ofereix a preu de bitllet senzill d’autobús per a determinades persones que prèviament el consistori ha considerat que tenen un nivell de discapacitat establert.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa