La Fiscalia Provincial de Barcelona ha obert diligències per investigar 12 exprofessors de l’Institut del Teatre acusats l’any passat per una vintena d’alumnes i exestudiants per presumptes casos d’assetjament sexual i conductes abusives. L’escola d’art dramàtic que depèn de la Diputació de Barcelona va enviar la setmana passada al Ministeri Públic els expedients que va obrir arran d’una desena d’instàncies presentades entre febrer i desembre de l’any passat. Les denúncies impliquen també al director de teatre Joan Ollé. Un dels exmestres incriminats va ser apartat del centre el març de 2021.
La Fiscalia Provincial de Barcelona ha obert les diligències investigació a dotze exdocents de l’Institut del Teatre per presumptes conductes abusives i assetjament sexual, segons ha avançat el diari Ara i han confirmat fonts del Ministeri Públic a l’ACN. El ministeri estudiarà doncs els expedients que li va aportar aquest mateix dilluns la institució, elaborats per la seva comissió de prevenció d’assetjaments sexuals arrel de les instàncies presentades per alumnes i exalumnes al llarg de l’any passat, quan va esclatar el cas i que va provocar la dimissió de l’anterior directora de l’escola, Magda Puyo.
Aquesta és la segona investigació que obre la Fiscalia per presumptes casos d’assetjament a l’Institut del Teatre, després del cas del professor apartat del centre, que la institució ja va traslladar-li mesos enrere i que ja està en la seva fase final.
Tot plegat, quan fa un any de la investigació publicada pel diari Ara amb una vintena de testimonis d’alumnes i exalumnes de l’Institut del Teatre que denunciaven presumptes casos d’assetjament sexual i abús de poder a l’equipament. Això no obstant, la majoria d’aquells testimonis no van fer el pas de presentar una instància al centre, de manera que les denúncies formalitzades remeten majoritàriament a altres casos.
Alhora, l’Institut del Teatre ha indicat que pensa canviar el codi intern contra els abusos. En els últims mesos, la institució ha revisat el protocol. Es preveu permetre que la comissió de prevenció de casos de la institució pugui indagar en denúncies d’exalumnes que “faci més d’un any que han deixat d’estar vinculats amb la institució, sempre i quan les persones que hagin de ser investigades mantinguin vigent un vincle laboral” amb l’escola.