Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Esplais al límit per un deute de 400.000 euros de l’Ajuntament

Les federacions del lleure educatiu i el Consell de Joventut de Barcelona han denunciat per tercera vegada aquest any que l’Ajuntament encara deu a les entitats gairebé 400.000 euros de la subvenció extraordinària aprovada el juny del 2020 per fer front a les despeses durant la pandèmia. En un comunicat, esplais i agrupaments de la capital catalana han acusat l’Ajuntament d’ofegar econòmicament el sector, que fa més d’un any que esperar el pagament de les subvencions.

Fa dos mesos, fonts municipals van explicar al TOT Barcelona que hi havia hagut problemes administratius en les sol·licituds de sis de les vuit federacions que encara no han cobrat. “Se’ls han fet diversos requeriments per manca de documentació i a mesura que es rebi aquesta documentació s’iniciarà el corresponent tràmit administratiu per procedir al pagament”, van explicar llavors. De moment l’Ajuntament no ha concretat si s’han corregit aquestes deficiències.

Subvenció d’urgència

El consistori va aprovar la subvenció a mitjans del 2020 i va assegurar que les entitats la cobrarien abans d’acabar l’any, però finalment es va posposar la data de pagament fins al 31 de març del 2021. Passada la nova data límit, les entitats no només no van cobrar la subvenció, sinó que van haver de justificar la despesa sense haver rebut cap pagament, que les bases de la subvenció estipulaven exactament el contrari.

A més dels gairebé 400.000 euros pendents en subvencions extraordinàries, les entitats de lleure també reclamen a l’Ajuntament que concreti quan té previst pagar els 161.000 euros corresponents a les ajudes del 2021, que tampoc s’han cobrat. Al plenari del mes de juliol, l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, va prometre que el pagament es faria durant “les primeres setmanes d’agost”, però després van sorgir els problemes administratius esmentats.

Entre les entitats signants hi ha la Federació de Centres Juvenils Don Bosco de Catalunya, Esplac, Acció Escolta de Catalunya, Fundació Pere Tarrés, Minyons Escoltes i Guies de Catalunya Fundesplai, Escoltes Catalans i CMS.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa