Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Els barcelonins assenyalen quins són els pitjors serveis de l’Ajuntament

L’aparcament és el pitjor servei de l’Ajuntament de Barcelona. Ho recull l’Enquesta de Serveis Municipals que es va presentar el divendres i que situa la inseguretat i l’accés a l’habitatge com les principals preocupacions ciutadanes.

L‘aparcament és històricament el servei del consistori que pitjor nota treu, almenys en la darrera dècada. Els barcelonins li posen aquest 2025 un 4,2. De fet, és l’únic servei que depèn de l’Ajuntament que suspèn. El 2015, la nota va ser un 3,7, la més baixa en 10 anys. El 4,2 d’enguany és la mateixa nota que l’any passat.

Imatge d'arxiu d'un parquímetre| Europa Press
Imatge d’arxiu d’un parquímetre| Europa Press

Tot i que la resta de serveis aproven, en l’àmbit global, les 6.000 persones enquestades posen només un 5,3 a la gestió de la seguretat ciutadana a Barcelona, el segon aspecte amb pitjor nota per darrere de l’aparcament. En aquest cas, cal tenir en compte que la seguretat ciutadana a la capital catalana la gestionen principalment els Mossos d’Esquadra, tot i que l’alcalde, Jaume Collboni, s’ha posat entre cella i cella reduir els delictes a Barcelona. Aquests, durant el primer semestre del 2025, han baixat un 6,6%, segons el ministeri de l’Interior, però la inseguretat continua sent el principal problema de la ciutadania, segons l’Enquesta de Serveis Municipals, amb un 26,5% de les respostes.

El pòdium dels pitjors serveis municipals valorats pels entrevistats el completa la circulació, amb una nota mitjana d’un 5,4. Tanquen la llista dels serveis amb una nota més baixa la gestió del soroll (6), la seguretat ciutadana en l’àmbit de barri (6,1) i la Guàrdia Urbana (6,3).

Imatge dels bombers que treballen en els ancoratges de la xarxa de suport de l’Arc de Triomf, la setmana passada / Q.S.

Els Bombers, el servei més ben valorat

Per contra, el servei amb més nota, un notable alt, és dels Bombers, que obtenen un 8,3. En segon lloc, se situen les biblioteques municipals, amb un vuit, i en tercer, el tramvia, amb un 7,7. Precisament, el 21 d’octubre, el govern municipal portarà a votació la connexió del tramvia per la Diagonal entre Verdaguer i Francesc Macià. Recentment, l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) va donar llum verda a la nova xarxa tramviària.

Altres serveis municipals que obtenen una nota per sobre del set són les activitats culturals (7,5), les festes populars, els mercats municipals i el metro (7,4 en els tres casos) i el bus (7,3). Cal aclarir que tant el metro com el bus els gestiona TMB, una empresa metropolitana i no directament l’Ajuntament.

Una persona del servei municipal de neteja recull escombraries, al barri del Raval / Europa Press

Entre la resta de serveis importants a la ciutat, la recollida d’escombraries treu un 7,2; l’enllumenat públic, un 7,1; la neteja dels carrers, un 6,7, i el Bicing i l’asfaltatge o conservació dels carrers un 6,4 en els dos casos.

Més notícies
Notícia: Martí Galbis: “Qui maquilla els baròmetres municipals actua igual que Tezanos amb el CIS”
Comparteix
ENTREVISTA a Jordi Martí Galbis, president de Junts per Barcelona a l'Ajuntament: "Si tu vols arribar a acords amb un adversari polític que pot ser soci teu amb un tema puntual és contraproduent insultar-lo", diu sobre les negociacions de l'Ordenança de civisme després del tracte d'Albert Batlle cap a Junts en el plenari

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa