Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Colau promet alliberar de cotxes un milió de metres quadrats d’asfalt
  • CA

El govern d’Ada Colau es desafia a completar un grapat de reformes urbanístiques abans de les eleccions municipals de 2023 que la tinent d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, ha definit aquest dimecres com el “pla de transformació més important des de 1992”. L’equip de l’alcaldessa es marca com a fita aconseguir que, abans del final del mandat d’aquí a 19 mesos, un milió de metres quadrats d’asfalt s’hagin alliberat de trànsit de vehicles, tant amb remodelacions efectuades des que Colau va assolir l’alcaldia el 2015 com les que l’Ajutament preveu en els dos pròxims anys, que prenen les superilles ja establertes a Sant Antoni, el Poblenou i altres barris com el paradigma a estendre a tota la ciutat, en especial a l’Eixample i Sant Martí.

“Serà un milió de metres quadrats que passaran a ser de la ciutadania, per a una mobilitat amb transport públic, per a verd i espais que dinamitzin el comerç de proximitat”, ha vaticinat Sanz, que ha presentat el paquet d’obres com la prova del “canvi de model per fer possible la ciutat del futur”, dotat amb una inversió de 525 milions d’euros entre 2021 i 2022. “L’actualització del pla Cerdà al segle XXI és aquesta”, ha esgrimit la tinent d’Urbanisme, que ha afegit que, amb els canvis planificats, es calcula incrementar en “40 hectàrees” les zones verdes i ajardinades “repartides per tota la ciutat, amb diferents parcs centrals i grans transformacions de vies centrals, com la Meridiana o la Diagonal”, ha destacat. “No són actuacions grans, però són múltiples i es caracteritzen per la valentia i la construcció d’un nou model de ciutat des del punt de vista social i mediambiental”, ha avalat Xavier Matilla, arquitecte en cap de l’Ajuntament i exdirigent dels comuns.

Tot i que el Consistori recalca que les mesures s’expandeixen a diferents punts de Barcelona, el gruix de les actuacions se centren en la trama Cerdà. “Un de cada tres carrers de l’Eixample i de Sant Martí han de ser diferents, on el verd i la gent siguin els protagonistes”, ha sostingut Sanz, que ha subratllat que és en aquests dos districtes on cal reduir més la contaminació i la circulació de vehicles. “Ens juguem la salut de tota la ciutat, perquè el que passa a l’Eixample i a Sant Martí afecta a tota la ciutat”, ha advertit. La regidora dels comuns ha indicat que les reformes a tots dos districtes han de traduir-se en 15 hectàrees que passin de ser zona de trànsit en vehicle privat a lloc de pas per a vianants, ciclistes i transport públic “en els propers dos anys”.

80% de desplaçaments sense vehicle privat

De fet, capgirar la mobilitat és un altre repte que l’Ajuntament diu que afronta. L’actual govern de comuns i socialistes aspira que “més del 80% dels desplaçaments” es facin “a peu, en transport públic o en bicicleta” el 2024, ha assegurat Sanz. També ha augurat un “salt” en l’ús de la bicicleta, que passi de representar poc més del 2% dels trajectes al 5%, “adaptant la ciutat per fer-la més segura pels ciclistes i incrementar el servei del Bicing”, s’ha compromès.

A banda, Sanz ha enumerat altres reformes pendents, moltes d’elles ja conegudes i pendents de tirar endavant, com la connexió de les dues línies del tramvia pel centre de Barcelona. La tinent s’ha referit a l’expansió d’entorns pacificats amb menys vehicles al voltant de 200 escoles el 2023, la rehabilitació d’habitatges amb deficiències estructurals a Besòs-Maresme, Trinitat Vella i Can Peguera o la reactivació de polígons industrials per tractar d’atreure indústria de sectors econòmics emergents i poc contaminants. També ha reiterat la gran promesa de Colau d’ampliar el parc públic d’habitatge, amb 4.000 pisos nous projectats en règim de lloguer assequible.

Més notícies
El tramvia de Barcelona, a l'altura de la Diagonal, en una imatge d'arxiu / ACN
Colau recorre a fons europeus per finançar les superilles i el tramvia
Notícia: Colau recorre a fons europeus per finançar les superilles i el tramvia
Comparteix
Barcelona es presenta a dues convocatòries del govern espanyol amb projectes valorats en 125 milions d’euros
La superilla de Sant Antoni, amb gent caminant, en una imatge d'arxiu / Ajuntament
Sant Antoni lidera la recuperació postcovid impulsat per la superilla
Notícia: Sant Antoni lidera la recuperació postcovid impulsat per la superilla
Comparteix
Un estudi de l’Ajuntament mostra que les vendes al barri creixen per sobre de la mitjana de la ciutat

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Manel a octubre 06, 2021 | 14:44
    Manel octubre 06, 2021 | 14:44
    Perquè no fomenteu i subvencioneu ajardinar totes les terraces comunitaries de barcelona per crear més zones verdes i un gran pulmó verd en comptes de fer marranades inútils que impedirà el subministrament als comerços i ciutadans??
  2. Icona del comentari de: carles bcn a octubre 06, 2021 | 14:51
    carles bcn octubre 06, 2021 | 14:51
    ruca, fanàtica, activista comunista i em quedo curt.Aquesta dona mai ha pensat en la gent gran que no pot anar ni a peu ni en transport públic ni en bici ho tindrem en compte en pròximes votacions. No es pot anar d' esquena al poble i ficar amb calçador polítiques que poca gent vol. el comunisme te això...Ganes de marxar de BCn per sempre...sembla que BCN serà per gent que ni treballa ni fot res productiu, nomes per ninis i gent que pot passejar tot el dia oi??
  3. Icona del comentari de: Amb els comuns no podem a octubre 06, 2021 | 14:52
    Amb els comuns no podem octubre 06, 2021 | 14:52
    I mentrestant la frau kolau, continuarà amb cotxe oficial
  4. Icona del comentari de: ton c. a octubre 06, 2021 | 14:56
    ton c. octubre 06, 2021 | 14:56
    ajuda, sel´s vol emportar a casa seva tots ells cotxes.
  5. Icona del comentari de: JordiP a octubre 06, 2021 | 16:38
    JordiP octubre 06, 2021 | 16:38
    "La parella diabòlica de boixes" ataca de nuevo. Es veu que la menopausa les afecta la neurona. Déu meu, com han perdut el senderi aquestes ... dones (?). S'hauran pensat que la ciutat és seva? No noten més dificultats per a circular amb el seu cotxe oficial? No tenen cap parent o amic a les superilles que els informi de la realitat de la cosa? És que els financers de la Casa Gran no les han informat que la caixa s'els hi està quedant buida de tant pagar pintures de colorets i barreres New Jersey? Quins industrials del ram s'estàn fent la barba d'or gràcies a les comandes Sanz-Colau? Quina sort que tenen, amb lo malament que està la situació!!!

Respon a Amb els comuns no podem Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa