La reforma que urbanitzarà el tram de la ronda Sant Antoni que es troba entre els carrers de Comte d’Urgell i de Floridablanca, ha despertat diferents opinions en els darrers temps, algunes a favor de la circulació de vehicles i altres d’una pacificació total de l’espai. Aquesta ha estat durant mesos la postura de la Plataforma pro Pacificació de la Ronda Sant Antoni, conformada per una cinquantena d’entitats dels barris del Raval i de Sant Antoni. Aquest dijous en una roda de premsa, però, han manifestat una postura que s’apropa a validar el projecte de la reforma de l’Ajuntament, que aposta perquè no hi circulin cotxes, però sí que hi hagi un carril bus, un carril bici, espai per als vianants i zones verdes.
Tal com ha dit la plataforma en un comunicat, pot arribar a acceptar el projecte del consistori en cas que es compleixin les condicions que planteja. Una d’elles és que a la futura ronda hi hagi “el màxim” d’espais d’estada, la qual cosa hauria de fer possible la interacció entre els veïns del Raval i Sant Antoni i diferents activitats per a cada barri.
Un carril bus temporal?
Pel que fa a la circulació d’autobusos, la qual cosa la plataforma no havia vist en cap moment amb bons ulls, ha canviat d’opinió. Ara accepta que el carril bus es faci realitat, però que alhora es creï una comissió de seguiment que plantegi alternatives que puguin retirar-lo més endavant. Pel que fa al pas de vehicles, les entitats de la plataforma també plantegen, si és necessari, reduir el pas de vehicles per controlar els nivells de contaminació.
Un altre aspecte important amb relació a la mobilitat de la zona que ha plantejat té a veure amb el carril bici. Les entitats proposen que no hi hagi cap carril bici a aquest espai i, així, aconseguir que hi hagi menys barreres arquitectòniques. En aquest sentit, demanen que “es permeti la circulació de la bicicleta com a convidada, igual que als eixos verds”, i que siguin els vianants els qui tinguin prioritat.