Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Una trentena de bicitaxis es manifesten a Barcelona: “No som precaris”
  • CA

Els bicitaxis de Barcelona tenen els dies comptats, segons anunciava el Govern i l’Ajuntament de Barcelona el passat dimecres, que estava buscant la manera de prohibir-los. Davant l’imminent cessament de la seva feina, els treballadors del sector de la capital catalana s’ha manifestat aquest matí per reclamar que se’ls tingui en compte i no es generalitzi la seva situació: “No som precaris“, han exclamat al voltant d’una trentena de manifestants. A més, el col·lectiu ha reivindicat que no només poden treballar sinó que hi ha 470 persones “legalment registrades”.

Bicitaxis (o trixis) sent inspeccionats per un operatiu policial / Guàrdia Urbana
Bicitaxis (o trixis) sent inspeccionats per un operatiu policial / Guàrdia Urbana

La tensió entre l’Ajuntament de Barcelona i el sector dels bicitaxis ha augmentat exponencialment després de què l’administració fés oficial la seva voluntat de prohibir aquesta classe de pràctiques, ja que considera que és “una feina precària”. Amb la voluntat de demostrar que no tots els treballadors del gremi estan en la mateixa situació, una trentena de persones s’han manifestat en una marxa que ha anat des de l’edifici de Correus de la Via Laietana fins a la Plaça Sant Jaume. De fet, han reivindicat que el que ells fan és una feina digne i que hi ha part del col·lectiu que té llicència per operar a Barcelona. “Estem parlant de feina no regulada, no il·legal”, han exclamat alguns treballadors. A més, han culpat a l’administració de voler fer desaparèixer el problema perquè diuen “no són capaços de controlar les bicicletes il·legals”.

L’objectiu d’un “turisme de qualitat”

El primer tinent d’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni va ser l’encarregat d’argumentar la notícia de la prohibició dels bicitaxis a Barcelona. Ell mateix, assegurava que els bicitaxis “no són coherents amb la imatge i el missatge que vol donar la ciutat de Barcelona”, enfocat a un “turisme de qualitat”. A més, parlava de la precarietat laboral d’aquestes feines.

Els treballadors, però, han insistit que la seva feina no es pot equiparar a la dels taxis perquè es dediquen a fer “passeigs turístics” i, alhora, han remarcat que la seva feina és digna. “No som precaris”, ha assegurat un d’aquests conductors, Fernando Carti, de 56 anys. Segons aquest conductor, que ha hagut de pagar 8.000 euros per la bicicleta, no es pot parlar de “feina precària”, sinó de feina “no regulada”. “Si l’Ajuntament ho regulés seria una feina realment molt bona. Com totes les feines, si no es regula, la gent se n’aprofita”, ha afegit Catri.

Més notícies
Barcelona regula l'ús del bicitaxi durant l'estiu
Sant Martí prohibeix la circulació de bicitaxis tot l’estiu
Notícia: Sant Martí prohibeix la circulació de bicitaxis tot l’estiu
Comparteix
El districte omés autoritza l'ús d'aquests vehicles de mobilitat personal en quatre rutes regulades que inclouen quatre carrers
Un turista conversa amb el conductor d'un bicitaxi a Barcelona / ACN
Ofensiva contra els bicitaxis: posen el 10% de les multes de tot el 2021
Notícia: Ofensiva contra els bicitaxis: posen el 10% de les multes de tot el 2021
Comparteix
La Guàrdia Urbana n'ha posat 406 i ja va avisar que és un dels fronts més importants a combatre durant l'estiu
Bicitaxis i trixis al passeig Marítim / GUB
Lladres, bicitaxis i botellots: els grans fronts de la policia a l’estiu
Notícia: Lladres, bicitaxis i botellots: els grans fronts de la policia a l’estiu
Comparteix
La Guàrdia Urbana presenta el dispositiu especial per a la temporada estival, amb un increment del 12% dels efectius
Un turista conversa amb el conductor d'un bicitaxi a Barcelona / ACN
Barcelona passa la pilota dels bicitaxis a la Generalitat per prohibir-los
Notícia: Barcelona passa la pilota dels bicitaxis a la Generalitat per prohibir-los
Comparteix
L'Ajuntament de Barcelona demana al govern català que pregui mesures per erradicar l'activitat

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Tal com raja a agost 04, 2022 | 16:51
    Tal com raja agost 04, 2022 | 16:51
    Aquest mitjà de transport no existia a Barcelona fins que el van importar de fora. No forma part de la nostra ciutat ni de la nostra cultura. Si la finalitat és el turisme, què coi els estem oferint? Una Barcelona de fireta?
  2. Icona del comentari de: Pere Gallerí a agost 04, 2022 | 17:12
    Pere Gallerí agost 04, 2022 | 17:12
    Perquè s'han de prohibir, si son més ecològics que els taxis? Perquè ho fan a Singapur? On és el problema? Quina bestiesa! Que els regulin i els controlin, i que n'hi hagin més.

Respon a Tal com raja Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa