Els bicitaxis de Barcelona tenen els dies comptats, segons anunciava el Govern i l’Ajuntament de Barcelona el passat dimecres, que estava buscant la manera de prohibir-los. Davant l’imminent cessament de la seva feina, els treballadors del sector de la capital catalana s’ha manifestat aquest matí per reclamar que se’ls tingui en compte i no es generalitzi la seva situació: “No som precaris“, han exclamat al voltant d’una trentena de manifestants. A més, el col·lectiu ha reivindicat que no només poden treballar sinó que hi ha 470 persones “legalment registrades”.
La tensió entre l’Ajuntament de Barcelona i el sector dels bicitaxis ha augmentat exponencialment després de què l’administració fés oficial la seva voluntat de prohibir aquesta classe de pràctiques, ja que considera que és “una feina precària”. Amb la voluntat de demostrar que no tots els treballadors del gremi estan en la mateixa situació, una trentena de persones s’han manifestat en una marxa que ha anat des de l’edifici de Correus de la Via Laietana fins a la Plaça Sant Jaume. De fet, han reivindicat que el que ells fan és una feina digne i que hi ha part del col·lectiu que té llicència per operar a Barcelona. “Estem parlant de feina no regulada, no il·legal”, han exclamat alguns treballadors. A més, han culpat a l’administració de voler fer desaparèixer el problema perquè diuen “no són capaços de controlar les bicicletes il·legals”.
L’objectiu d’un “turisme de qualitat”
El primer tinent d’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni va ser l’encarregat d’argumentar la notícia de la prohibició dels bicitaxis a Barcelona. Ell mateix, assegurava que els bicitaxis “no són coherents amb la imatge i el missatge que vol donar la ciutat de Barcelona”, enfocat a un “turisme de qualitat”. A més, parlava de la precarietat laboral d’aquestes feines.
Els treballadors, però, han insistit que la seva feina no es pot equiparar a la dels taxis perquè es dediquen a fer “passeigs turístics” i, alhora, han remarcat que la seva feina és digna. “No som precaris”, ha assegurat un d’aquests conductors, Fernando Carti, de 56 anys. Segons aquest conductor, que ha hagut de pagar 8.000 euros per la bicicleta, no es pot parlar de “feina precària”, sinó de feina “no regulada”. “Si l’Ajuntament ho regulés seria una feina realment molt bona. Com totes les feines, si no es regula, la gent se n’aprofita”, ha afegit Catri.