Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Els 20 barris de Barcelona on roben més bicicletes
  • CA

Un estudi de l’Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA) City Lab Barcelona de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) ha permès identificar el Top 20 dels barris de Barcelona on roben més bicicletes. L’estudi, sota el títol El Robatori de Bicicletes a Barcelona, es basa en dades de l’any 2021 i ha conclòs que un total de 870 bicicletes es van registrar com robades a la capital catalana, dues al dia. Ara bé, els autors de l’estudi creuen que hi ha una infraestimació perquè no tothom denuncia aquest robatoris.

L’informe constata que respecte el 2019 s’ha produït un augment de robatoris de bicicletes a Barcelona. El 2019 se’n van robar 826 i el 2020, any de la pandèmia, 608. Els robatoris es concentren en els següents tres districtes: Sant Martí, Ciutat Vella i l’Eixample. Junts, representen el 65% dels robatoris denunciats a la capital catalana. El districte amb més informes és Sant Martí, amb 207 bicicletes reportades com sostretes, estretament seguit per Ciutat Vella amb 191 i l’Eixample amb 172.

Els 20 barris de Barcelona on més bicis es van robar el 2021

En examinar les dades per barris, el principal afectat és el Raval, amb 64 denúncies (Ciutat Vella), seguit per la Dreta de l’Eixample i la Barceloneta, ambdós amb 55 usurpacions, el Parc i la Llacuna del Poblenou amb 38 i el Barri Gòtic amb 37. L’estudi inclou una gràfica que recull els 20 barris amb més robatoris. Sant Andreu i Poble Sec, amb 15 bicis robades, tanquen una llista de 20 localitzacions.

Bike Theft Report Barcelona 2021 / ICTA-UAB

L’estudi remarca que la prevalença del robatori de bicicletes és un inconvenient per als ciclistes, a més d’una barrera per a adoptar de forma més estesa la bicicleta com a forma de transport urbà. “Malgrat que el ciclisme estigui obtenint atenció a causa de ser una modalitat de transport neta i saludable, la sostracció de bicicletes roman en gran part ignorada i subestimada”, alerten en l’estudi.

Dues bicis circulen pel centre de Barcelona / Jordi Play
Dues bicis circulen pel centre de Barcelona / Jordi Play

A més a més, consideren que “el robatori de bicicletes és sovint considerat un delicte menor, una nosa o un risc acceptat associat amb la vida urbana”. No obstant això, agreugen els investigadors, “atès que el ciclisme adquireix una nova centralitat en la política de mobilitat urbana” aposten per “reconsiderar la serietat” amb la qual s’examina el problema del robatori de bicicletes.

Més notícies
Notícia: Un nou carril bici estreny 2 illes del carrer de Sants
Comparteix
Es pot pedalar en els dos sentits de la via però queda un sol carril per a cotxes
Notícia: Manca de disponibilitat de bicis elèctriques del Bicing per excés d’èxit
Comparteix
Respon a les queixes que la demanda és tan alta que les bateries no tenen prou temps per carregar-se
Notícia: L’app del Bicing predirà la disponibilitat de bicicletes i ancoratges
Comparteix
A partir de la tardor els usuaris veuran quines estacions poden omplir-se o buidar-se els següents 15-30 minuts
Notícia: Nou tram de carril bici de gairebé un quilòmetre a la Diagonal
Comparteix
El nou vial baixa de la vorera a la calçada i discorre entre passeig de Gràcia i el passeig de Sant Joan

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa