Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Manca de disponibilitat de bicis elèctriques del Bicing per excés d’èxit

Les bicicletes elèctriques es van incorporar als punts d’estacionament del Bicing el 2019. En van començar sent 300 i ara en són unes 3.000 del model amb motor. Les bicicletes convencionals continuen sent majoria al servei de l’Ajuntament de Barcelona -en són unes 4.000-, però l’expansió dels prototips amb bateria ha fet que tinguin més demanda que no pas les que funcionen només a pedals. Darrerament s’han produït queixes i peticions d’explicacions per la manca de disponibilitat de bicis elèctriques. El Bicing ho atribueix a un excés d’èxit, ras i curt.

El servei municipal de bicicletes compartides ha explicat aquesta setmana que l’ús dels models elèctrics s’ha “duplicat”. “Això comporta que, en alguns casos, les bateries no tinguin prou temps per completar el cicle de càrrega complet”, ha justificat el Bicing per explicar per què hi ha prototips que, tot i estar aparcats en les parades, no es poden desclavar per circular amb elles.

Queixes dels usuaris

A més, assenyala que existeix “cert mal ús del boto vermell de bloqueig per a alertar d’alguna incidència de la bici”. “Cada cop que algú prem aquest botó, la bicicleta queda paralitzada i s’ha de restablir de forma manual, la qual cosa dificulta que es faci servir de nou de manera àgil”, sosté el Bicing, que depèn de l’empresa municipal BSM.

La resposta del Bicing a través d’un fil de missatges a Twitter no ha contentat tothom. “Fa setmanes que s’ha tornat inutilitzable el servei del Bicing. Prou de dir que el problema és només amb les elèctriques i de culpabilitzar els usuaris“, ha protestat una usuària a la mateixa xarxa social.

La mateixa internauta explica que amb la bicicleta elèctrica del Bicing triga 25 minuts en arribar a la feina. “Ara com que mai no hi ha bicis disponibles em veig obligada a agafar el metro i en trigo 45”, lamenta.

El Bicing ha reconegut que ha rebut moltes demandes d’informació per les incidències que s’han fet habituals amb els models elèctrics. “Som conscients d’aquesta situació i estem realitzant diferents actuacions perquè ben aviat la situació torni a la normalitat”, ha assegurat el servei.

Més notícies
Usuaris en una estació de Bicing al Passeig de Gràcia / Jordi Play

L’app del Bicing predirà la disponibilitat de bicicletes i ancoratges

Notícia: L’app del Bicing predirà la disponibilitat de bicicletes i ancoratges
Comparteix
A partir de la tardor els usuaris veuran quines estacions poden omplir-se o buidar-se els següents 15-30 minuts
Notícia: L’app del Bicing predirà la disponibilitat de bicicletes i ancoratges - Mobile
Un agent de la Guàrdia Urbana revisant els papers d'un bicitaxi / ACN - Elisenda Rosanas

Veto als bicitaxis a cinc zones de Barcelona durant mig any

Notícia: Veto als bicitaxis a cinc zones de Barcelona durant mig any
Comparteix
L'Ajuntament prohibirà que circulin al voltant de la Sagrada Família i el Camp Nou, entre altres zones
Notícia: Veto als bicitaxis a cinc zones de Barcelona durant mig any - Mobile
Barcelona regula l'ús del bicitaxi durant l'estiu

Sant Martí prohibeix la circulació de bicitaxis tot l’estiu

Notícia: Sant Martí prohibeix la circulació de bicitaxis tot l’estiu
Comparteix
El districte omés autoritza l'ús d'aquests vehicles de mobilitat personal en quatre rutes regulades que inclouen quatre carrers
Notícia: Sant Martí prohibeix la circulació de bicitaxis tot l’estiu - Mobile
Carril bici a la Diagonal / Ajuntament de Barcelona

Nou tram de carril bici de gairebé un quilòmetre a la Diagonal

Notícia: Nou tram de carril bici de gairebé un quilòmetre a la Diagonal
Comparteix
El nou vial baixa de la vorera a la calçada i discorre entre passeig de Gràcia i el passeig de Sant Joan
Notícia: Nou tram de carril bici de gairebé un quilòmetre a la Diagonal - Mobile

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa