Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Barcelona escala fins al top-10 de les ciutats més ‘veg-friendly’ del món

Una de les comunitats veganes més rellevants en l’àmbit mundial, Happycow, ha inclòs per primera vegada Barcelona al llistat de les deu principals ciutats ‘veg-friendly’ del món. El rànquing, que no s’actualitzava d’ençà la pandèmia, ha sofert alguns canvis significatius i constata una recuperació del negoci. Activa des de 1999, HappyCow ofereix orientació de menjar vegà a tot el món, amb 186.000 empreses en 180 països a la plataforma. El 2022 va superar els 3 milions de descàrregues d’aplicacions acumulades, més de 900.000 membres registrats, 1,5 milions pujades de fotos i 1,1 milions de ressenyes escrites.

“L’atenció cada cop més gran a un estil de vida saludable i lliure de crueltat en aquesta bulliciosa ciutat ha fet que aparegui en aquesta llista per primera vegada”. Aquesta és l’argument de Happycow per justificar la inclusió de la capital catalana, que “està experimentant una explosió de mercats sostenibles, marques conscienciades i restaurants i bars vegans”.

Impressionats per l’augment de l’oferta

Segons les dades de la comunitat, hi ha hagut un creixement del 74% a l’escena vegana de Barcelona durant un període de tres anys, la qual cosa “és molt impressionant i prometedora tenint en compte la reputació d’Espanya per a la cuina de carn. Atesa la densitat de negocis vegans dins d’aquesta ciutat relativament compacta, estem impressionats de com es manifesta el veganisme a tot Barcelona”, indiquen des de HappyCow. Fa tot just un any els primers donuts sense ou ni llet aterraven a la ciutat.

El primer lloc del podi l’ocupa Londres, seguida per Berlín i Nova York. Aquesta llista s’estableix per mitjà d’un conjunt de criteris: el nombre de restaurants totalment vegans en un radi de 10 quilòmetres de cada centre de la ciutat, el nombre d’empreses totalment veganes (incloses botigues, fleques, etc.), la xifra de tots els restaurants (vegans, vegetarians, aptes per a verdures) que figuren al radi de HappyCow, la densitat de negocis vegans per càpita i el creixement de les empreses veganes des del nostre darrer informe. També és rellevant l’avaluació qualitativa de TeamCow, City Ambassadors i Cowmunity, en el sentit de si és fàcil trobar opcions veganes, de quina manera s’entén el veganisme i com d’activa és la comunitat vegana, entre altres factors.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa