Barcelona confia salvar la campanya de Nadal i posarà més llums al centre

Un espectacle de Sol Picó al Born donarà pas a l’encesa de l’enllumenat el dia 26

L’Ajuntament de Barcelona encara confia a salvar la campanya de Nadal, que es presenta com una de les més complicades dels últims anys per la pandèmia de la Covid-19, amb més enllumenat al centre de la ciutat i amb un programa d’activitats dissenyat per adaptar-se a la nova normalitat. “No volem renunciar a res”, ha explicat el primer tinent d’alcaldia, Jaume Collboni, que ha assegurat que la ciutat tindrà Nadal, Cap d’Any i cavalcada de Reis, però no ha volgut donar detalls perquè el consistori vol que sigui una “sorpresa”.

Enguany Barcelona tindrà més de 100 kilòmetres d’il·luminació nadalenca gràcies a la incorporació de nous carrers i dels 39 mercats municipals. La plaça Catalunya, la plaça Universitat, Balmes, Pelai, el passeig de la Verneda o Creu Coberta són algunes de les principals vies de la ciutat que tornaran a tenir llums. L’Ajuntament, que ja preveia fer canvis abans de la pandèmia, posa tota la carn a la graella per aconseguir que la gent surti al carrer i compri al petit comerç i per això ha augmentat un 65% el pressupost per als llums de Nadal, que aquest any puja a 1,7 milions d’euros.

La tradicional encesa de llums, que serà el pròxim 26 de novembre, es farà amb un espectacle de la companyia de Sol Picó a la plaça Comercial del Born. Segons ha explicat Collboni, l’espectacle està pensat per adaptar-se a les mesures sanitàries que hi hagi en aquell moment i es podrà seguir en directe amb un aforament limitat, tot i que si la situació epidemiològica és complicada, només serà retransmès per Betevé, sense públic i en un recinte perimetrat per evitar que s’hi acostin tafaners.

El petit comerç, a l’expectativa

El petit comerç també confia que la campanya de Nadal es pugui dur a terme amb certa normalitat perquè sinó fins a un 20% de les botigues de barri podria tancar en els pròxims mesos.  “Ara tot depèn de les vendes dels pròxims mesos i la campanya de Nadal. Si no van bé i no s’aproven noves mesures econòmiques i fiscals que afavoreixin al comerç, el 20% del comerç i serveis d’hostaleria i restauració dels eixos de proximitat de Barcelona es podria veure obligat a tancar”, deia fa unes setmanes el president de Barcelona Comerç, Salva Vendrell. “Aquests pròxims mesos seran vitals”.

El retorn del PSC al govern municipal ha donat un gir de 180 graus a la política nadalenca de l’Ajuntament de Barcelona i els comerciants han vist com el consistori ha acceptat fer-se càrrec del 75% del cost de l’enllumenat, una partida que tradicionalment ha sigut un maldecap per als eixos comercials, que cada any ha de fer un gran esforç per recaptar milers d’euros per posar els llums. A més, aquest any la regidoria de Comerç ha estrenat un concurs unificat per centralitzar la contractació i la instal·lació de l’enllumenat, tot i que molts eixos han preferit anar pel seu compte i esperaran a que el nou model es consolidi per sumar-s’hi.   

Nou comentari