L’Ajuntament atribueix a “lentitud administrativa” el fracàs del contracte de llums de Nadal

Només 16 eixos comercials aposten pel contracte promogut pel consistori

La regidora de Comerç, Mercants, Règim Interior i Hisenda, Montserrat Ballarín (PSC), ha argumentat que l’interès escàs dels comerciants pel nou model de llums de Nadal promogut per l’Ajuntament de Barcelona es deu a la “lentitud administrativa”. Ho ha dit en la comissió d’Economia i Hisenda celebrada avui al consistori, on ha estat interpel·lada per l’èxit reduït de l’aposta municipal, que ja va avançar el TOT Barcelona.

ERC, JxCat i PP s’han dirigit al govern municipal, representat per Ballarín, per demanar explicacions sobre per què només 16 eixos comercials dels 60 que l’any passat van sol·licitar subvencions han canviat al model proposat per l’Ajuntament. La regidora ha recordat que, des d’aquest any, els comerciants poden col·locar llums amb subvencions municipals del 50% del cost total –aquest any augmenten al 75% pel context de pandèmia– o amb un contracte únic en què el consistori s’encarrega de tot el procés.

Ballarín ha defensat que els eixos comercials havien de prendre una decisió sobre l’opció que els plantejava l’Ajuntament al febrer. “Els comerciants estaven amb altres coses al cap”, ha comentat. A més, ha admès que “la contractació administrativa és molt lenta”, cosa que obliga a començar-la al febrer.

Amb tot, ha situat la campanya de llums de Nadal d’enguany com una “prova pilot” de cara a l’any que ve. També ha recordat que el consistori es farà càrrec de la il·luminació a mercats municipals i carrers “estratègics” i que el pressupost destinat a la campanya s’ha incrementat en un 37% respecte de l’any passat. “La campanya de Nadal és especialment important aquest any”, ha augurat.

Més informació

Nou comentari