Una desena d’estacions de tren, metro i tramvia de Barcelona canvien de nom. Segons l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), el canvi s’explica per adequar les parades “a la realitat del lloc”, tenint en compte “les reivindicacions veïnals o municipals”, tal com ha explicat aquest dilluns a través d’un comunicat.
Les estacions que canvien de nom
- Fabra i Puig: unifica l’estació de metro amb la parada de Rodalies anomenada fins ara Sant Andreu Arenal.
- Sant Andreu: Rodalies de Sant Andreu Comtal passarà a dir-se Sant Andreu, de manera que s’unificarà el nom amb el del metro.
- El Clot: amb aquest nom es coneixeran les actuals parades del Clot del metro i el Clot-Aragó de Rodalies.
- Torre Baró – Vallbona: l’estació de Rodalies prendrà el mateix nom que el que ara té la parada de metro.
- La Rambla-Drassanes, de l’L3 del metro
- Vall d’Hebron – Sant Genís, de l’L3 i L5 del metro
- Llucmajor-República, de l’L4 del metro
- El Congrés-Indians, de l’L5 del metro
- Wellington-UPF, del TRAM
I fora de Barcelona
- Terrassa Estació del Nord: unifica les estacions de Terrassa Estació del Nord dels FGCX i Terrassa de Rodalies
- Martorell Central: uneix Martorell Central de FGC i Martorell de Rodalies
- Bellvitge Rambla Marina: nova nomenclatura de l’estació del metro
- Bellvitge-Gornal: nou nom de Rodalies
- Rubí Centre: fins ara estació de Rubí dels FGC
- Rubí Can Vallhonrat: Rodalies a Rubí
- Sant Cugat Centre: fins ara Sant Cugat dels FGC
- Sant Cugat Coll Favà: actual estació de Rodalies
- Santa Perpètua de Mogoda la Florida: estació de Rodalies en aquesta població
- Santa Perpètua de Mogoda Riera de Caldes: nova estació de Rodalies prevista en aquesta localitat
- Sant Martí de Centelles – Aiguafreda: estació de Rodalies fins ara anomenada Sant Martí de Centelles
D’aquesta forma, es busca que les estacions d’enllaç tinguin el mateix nom, encara que siguin d’operadors diferents. Així, es vol que no hi hagi dues estacions no enllaçades que tinguin la mateixa denominació, per evitar confusions entre els usuaris. La substitució dels noms en la senyalització i el material informatiu serà progressiu, aprofitant “al màxim” les sinergies que hi pugui haver amb altres actuacions per minimitzar els costos.
Aquests canvis s’han fet seguint les recomanacions de la Comissió de Nomenclatura de l’ATM, tal com explica el mateix ens. Aquesta comissió està formada per totes les administracions implicades, així com els seus respectius operadors de transport. A més, té l’assessorament de l’Institut d’Estudis Catalans, sosté l’ATM.