Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Trias exigirà a l’Estat el traspàs de Rodalies si torna a Sant Jaume

El míting d’avui és important. La seu electoral de la candidatura Trias per Barcelona està plena de gom a gom. Acompanyen al candidat Xavier Trias els números 11 i 5 de la llista de Trias per Barcelona, Damià Calvet i Francina Vila, i l’exconseller del govern de Puigdemont i pres polític, Jordi Rull, que ha vingut a mostrar el seu suport a l’alcaldable.

Avui toca parlar de dos dels temes que més debat han generat en els darrers temps: l’urbanisme i la mobilitat. Sobre el segon parla Rull en recordar el cas de Rodalies i portar al present el dia de l’any 2017 en el qual es va fer un pacte al Parlament per tal de demanar a l’Estat el traspàs de les competències de Rodalies. Recorda que hi estaven d’acord persones i partits de diferents sensibilitats polítiques. “El que és inaudit és que l’alcaldessa Ada Colau i el PSC, que també demanaven el traspàs, ja no ho fan. Nosaltres sí que som on estàvem en aquell moment”, diu. Tot seguit, Trias aprofita aquestes paraules per deixar clar que si torna a plaça de Sant Jaume exigirà aquest traspàs a l’Estat. Però no acceptarà totes les condicions. “Ja m’han fotut massa gols a la vida. Els traspassos han d’anar acompanyats de les inversions necessàries perquè si no són una càrrega. Hem de ser molt exigents”, diu.

Un altre dels grans temes de la mobilitat són les obres que connectaran els dos tramvies de la ciutat i que passaran per l’avinguda Diagonal. Trias recorda que en el seu programa electoral assegura que no acabarà la connexió a través de vies, però sí que els unirà amb autobusos elèctrics. Pel que fa a l’urbanisme, l’alcaldable insisteix que cal que lluiti contra el canvi climàtic, però que es basi en “el sentit comú”. En aquesta línia, comparteix propostes concretes, com recuperar alguns xamfrans perduts perquè hi torni a haver més places de càrrega i descàrrega. El que no ha dit que pensa fer, però, és revertir la pacificació del carrer de Consell de Cent, ja que creu que els veïns jan han patit prou molèsties.

Tres eixos verds

Més enllà del Consell de Cent i de l’Eixample, Calvet comparteix algunes idees que estan pensades per a tota la ciutat. Per una part, assenyala que Trias per Barcelona vol crear tres corredors verds a la costa -Front Marítim-, al centre de la ciutat -la Gran Via de les Corts Catalanes- i a la muntanya -la ronda de Dalt una vegada coberta-. D’altra banda, assegura que tenen la idea de crear sis grans parcs que es faran amb diferents reformes. Un d’ells serà a la ronda de Dalt, que s’aconseguirà amb el seu cobriment i connectant millor la ciutat amb la muntanya de Collserola; el parc dels Tres Turons, que ha de ser reconegut com “un gran pulmó verd”; la muntanya de Montjuïc, la part barcelonina del riu Besòs, que necessita millores; i part del Front Marítim.

En tornar a parla de mobilitat, Vila centre el seu discurs en la mobilitat dins de la ciutat. Primer de tot alerta que 130.000 persones han marxat i el 30’% marxarien si poguessin perquè hi ha “un mal govern”. Considera que una de les maneres de revertir els efectes d’aquesta gestió és canviar les polítiques en matèria de mobilitat. Algunes propostes que posa sobre la taula són fer un nou pacte de mobilitat on participin cada un dels actors involucrats i, conjuntament, es decideixin les polítiques de mobilitat. També crear un consell assessor de mobilitat per “fugir de la mobilitat ideològica” i començar a electrificar la ciutat per promoure els vehicles elèctrics. Proposa començar amb ajudes a les motos perquè, a poc a poc, les 300.000 que hi ha a la ciutat passin a ser elèctriques. “També necessitem més estacions de càrrega per fer tot això realitat”, insisteix.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: fat boy a maig 23, 2023 | 16:22
    fat boy maig 23, 2023 | 16:22
    Ha, ha, ha. I sino, que?. Ho exigira amb el cap cot i la gorra a la ma?.

Respon a fat boy Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa