Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Barcelona votarà un plus polèmic de productivitat per als directius i gerents municipals
  • Badalona
  • L'Hospitalet de Llobregat
  • Santa Coloma de Gramenet
  • Cornellà de Llobregat
  • Sant Boi de Llobregat
  • Sant Cugat del Vallès
  • Esplugues de Llobregat

El plenari de l’Ajuntament de Barcelona votarà aquest divendres un complement de productivitat per al personal directiu de l’Ajuntament, inclòs aquell que cobra més de 100.000 euros bruts anuals. Es tracta d’un punt polèmic que preveu un plus que pot arribar fins a un 5%, entre altres per a càrrecs d’alta direcció i gerència. En la comissió de presidència del març, la proposta va tirar endavant amb els vots a favor del PSC i ERC, mentre que Barcelona en Comú hi va votar en contra, i la resta de formacions –Junts per Barcelona, PP i Vox– va fer una reserva de vot a l’espera de pronunciar-se en el Consell Plenari.

En el moment de publicar aquest article, no estava gens clar que el complement s’aprovi. Barcelona en Comú es manté en el vot contrari perquè el complement no inclou un topall per a aquells comandaments que ja cobren més de 100.000 euros a l’any, un salari “molt elevat”. D’altra banda, el president de Junts a l’Ajuntament, Jordi Martí Galbis, ha dit que no hi votaran a favor i que es podrien abstenir per evitar que el plus tiri endavant. I el PP encara no havia decidit el sentit del seu vot. Ara mateix, només està garantit que voten a favor PSC i ERC. Vox no ha respost al TOT què farà.

Imatge d'arxiu de Laia Claverol, la nova gerent de l'Ajuntament / Ajuntament de Barcelona
Imatge d’arxiu de Laia Claverol, la gerent de l’Ajuntament de Barcelona / Ajuntament de Barcelona

Barcelona en Comú recorda que hi ha col·lectius en vaga

Fonts de Barcelona en Comú expliquen que el complement de productivitat està inclòs en el Reglament del sistema d’avaluació del personal amb comandament de l’Ajuntament de Barcelona. Preveu un augment que pot arribar fins al 5% per a càrrecs com caps d’àrea, directors d’escoles bressol, directors d’oficina, alts directius i gerents, segons les dades facilitades per Barcelona en Comú. Des del partit, que al consistori presideix Gemma Tarafa, asseguren que no estan en contra del Reglament, però exigeixen que no s’apliqui als sous de 100.000 euros o més.

Barcelona en Comú tampoc veu bé que el plus es plantegi quan hi ha col·lectius de l’Ajuntament que fa mesos que estan en vaga, com els Serveis Socials, les Oficines d’Atenció a la Ciutadania, les escoles bressol i les biblioteques. Demanen millores laborals i el govern de Collboni no ha estat capaç, de moment, de tancar un acord per al personal d’aquests serveis.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa