Ernest Maragall ha tornat a criticar l’exclusió d’ERC del govern municipal, però aquesta vegada s’ha pogut basar en dades objectives: una coalició ERC-Bcomú era la preferida pel 20% dels barcelonins, mentre que el pacte entre comuns i socialistes només té el 10% de suports, segons el baròmetre semestral que publica l’Ajuntament. “S’ha format un govern contra la voluntat de la ciutadania”, ha dit Maragall durant una roda de premsa per valorar el baròmetre municipal.
El líder dels republicans a consistori ha insistit que tant pels resultats de les eleccions del 26M com per les enquestes, “ERC havia de governar Barcelona”, ja fos en solitari com amb BComú. “Les xifres són contundents”, ha insistit. De fet, l’opció d’un govern d’ERC en solitari estava per davant del tripartit d’esquerres que volia Colau i del tripartit BComú-PSC-Valls que es va donar el dia de la investidura.
Maragall també ha valorat els resultats del baròmetre, que situen la inseguretat com el principal problema dels barcelonins. “Hi ha problemes estructurals que s’accentuen”, en especial en el camp de la seguretat, de l’habitatge i de la situació econòmica de Barcelona. “Reflecteix un esperit crítica amb la gestió i la capacitat [del govern Colau] d’entomar els reptes de la ciutat”, ha dit