Els primers detalls del projecte d’ampliació de l’aeroport del Prat ha encès les alarmes de l’Ajuntament de Barcelona, almenys en la part del govern municipal que controlen els comuns. La tinenta d’alcaldia d’Urbanisme i Ecologia, Janet Sanz, ha criticat “l’acord clandestí” a què van arribar l’Estat i la Generalitat el passat 2 d’agost, ja que el projecte presentat per Aena manté el perllongament de la tercera pista a costa de “destrossar” la llacuna de la Ricarda.
“Ens han estat enganyant tot aquest temps. Hem destapat un pla d’inversions que incorporava un acord clandestí el 2 d’agost que implicava la destrossa del patrimoni natural que significa la Ricarda”, ha lamentat Sanz en una entrevista al programa bàsics de betevé. “El plantejament és un contrasentit”, ha insistit. La regidora de BComú ha tornat a denunciar que Aena no ha presentat informes, “ni tan sols un estudi de mercat”, que avalin la necessitat de l’ampliació.
A temps de frenar el projecte
Aquest dilluns l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ja va acusar Aena de voler fer “un pelotazo dels de tota la vida” amb el Prat i Sanz ha recordat a la Generalitat que encara és a temps de “frenar aquesta barbaritat”. Els comuns, que han reconegut que des de l’Ajuntament no poden fer res per aturar l’ampliació, aposten per seguir presentant informes que “posin llum” a les conseqüències nefastes que tindria destruir la Ricarda i pressionar el president de la Generalitat, Pere Aragonès, perquè no accepti el projecte en els termes actuals.
“L’ampliació no és positiva”, ha reiterat Sanz. “No podem apostar per projecte que augmenten les emissions” quan l’ONU i la Unió Europea estan dient que l’emergència climàtica es troba en un punt de no retorn. A més, la tinenta d’alcaldia ha recordat que la llacuna de la Ricarda “ja és un espai protegit” i que Brussel·les no acceptarà cap ampliació que impliqui destruir espais protegits per la Xarxa Natura 2000.