Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El govern de Colau diu que els problemes amb la neteja són “puntuals”

El regidor d’Emergència Climàtica i Transició Ecològica de Barcelona, Eloi Badia, ha admès aquest dimarts que la implementació del nou contracte de neteja té deficiències però creu que es tracta d’“accidents puntuals”. El regidor ha dit que la crisi d’abastiment de microxips ha provocat que només hagi arribat el 70% dels vehicles previstos pel nou contracte o que al barri del Guinardó tres dels quatre camions de neteja es van espatllar per un període de 10 dies i no es va poder oferir el servei que estava previst. La resta de grups municipals, a excepció del PSC, han carregat tots contra la gestió municipal, han posat exemples de mal funcionament i han qüestionat que el govern municipal tingui capacitat de resoldre el problema.

Badia ha comparegut aquest dimarts a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat per oferir explicacions al voltant de les crítiques que grups polítics i entitats cíviques han fet sobre la gestió del nou contracte de neteja de la ciutat, que es va començar a aplicar al març i que fa una setmana es va implementar als cinc districtes on encara no s’havia instaurat el nou servei.

Augment en la recollida de reciclables

Badia ha tret pit de les millores que està oferint el nou sistema de neteja. “Estem en un 22% més de recollida de reciclables que el 2019. I això és perquè hem augmentat les freqüències i els contenidors”, ha afirmat, abans de dir que han augmentat els equips de recollida de paper i cartró de 12 a 19 i els de plàstic i metalls de 10 a 15.

A més a més, Badia ha reconegut que encara no tenen tota la maquinària que necessiten per culpa de la crisi dels micro-xips. El regidor ha detallat que els districtes que porten una setmana amb el nou sistema -Ciutat Vella, Gràcia, Eixample, St. Martí i Sant Andreu- estan al 70% de vehicles, tot i que esperen que la xifra incrementi fins al 90% el mes que ve.

Les disfuncions del nou sistema

Així mateix, ha reconegut que la implementació de les novetats ha patit disfuncions, com que tres dels quatre vehicles de neteja que feien el recorregut del barri del Guinardó s’espatllessin i que es tardés 10 dies en arreglar-los o que, al Poble-Sec, els primers dos dies hi va haver retards en la recollida perquè la companyia concessionària que prestava el servei era nova.

No obstant Badia ha considerat aquestes qüestions “d’accidents puntuals”i ha destacat que, si bé hi ha hagut deficiències, l’ajuntament ha intentat en tot moment que les freqüències de pas fossin les que s’havien previst i promès.

“Sempre hem dit que hem de seguir millorant. Hem acceptat moltes propostes dels grups durant el procés de creació del nou model i estem disposats a seguir treballant per a que tot funcioni correctament”, ha conclòs Badia.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa