Ls presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz-Ayuso, ha sortit en defensa de la liberalització del sector del taxi i la circulació de VTC a la capital de l’Estat espanyol atacant la regulació d’aquests tipus de vehicles a Barcelona. La dirigent del PP ha dit que a Madrid “no se n’anirà en burra” com fa, segons ha afirmat, l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, informa Europa Press.
Ayuso ha etzibat l’estirabot per contestar una intervenció de la líder de Más Madrid i cap de l’oposició a l’Assemblea de Madrid, Mónica García, que va visitar fa poc Barcelona per mostrar suport a Colau i qüestionar les polítiques liberals que la líder madrilenya preconitza. “Aquí poden conviure tots els models i jo no aniré a dir als ciutadans de la Comunitat de Madrid que s’acaben les VTC, és a dir, Uber o Cabify. Jo vull el millor per al taxi, però vull que convisquin tots els models perquè aquí no se n’anirà en burra, com vostè vol i com fa la seva amiga Colau”, ha deixat anar Ayuso en la rèplica a García durant un ple de la cambra legislativa de la Comunitat de Madrid.
Ayuso ha sostingut que el que vol és que el “taxi segueixi endavant i que cada cop estigui més a prop de tots els ciutadans”. A més, ha considerat que és un sector que quan està politizat per l’esquerra “sempre acaba malament per al ciutadà”. “Nosaltres el que volem és que cada cop més ciutadans tornin a reconnectar amb el millor servei públic, que és el del taxi de Madrid, que sempre ho ha defensat aquest govern”, ha remarcat.
Persistent guerra del taxi
A Barcelona, el taxi continua en peu de guerra contra les VTC i exigeix a la Generalitat que veti la concessió de llicències a una vehicles que consideren que fan una competència deslleial al sector regulat. A mitjans de maig, una marxa lenta de taxis van col·lapsar la Gran Via per protestar contra les llicències a les VTC.
A partir de l’octubre del 2022 els VTC deixaran de ser aptes per als trajectes urbans. Això vol dir que només es podran fer servir per als interurbans, tret que la Generalitat ho permeti. Els taxistes, liderats per col·lectius com Elite Taxi, demanen que la Generalitat limiti el nombre de les VTC per adjudicar una llicència per cada 30 taxis.