Aquest divendres l’Ajuntament de Barcelona ha anunciat que vol actualitzar el disseny del panot de Barcelona, un símbol icònic de la capital catalana. El consistori no ho fa directament sinó que llança el “repte” a les empreses i professionals que decideixin presentar-se en un concurs públic. L’administració vol que la nova peça preservi el seu valor patrimonial i que alhora “incorpori solucions i tecnologies innovadores que el facin més sostenible per al futur”.
Tot aquell valent que ho vulgui, té des d’aquest mateix divendres i fins al 21 d’abril per presentar-se al concurs de l’Ajuntament, que ha establert unes bases del concurs en aquest web on, entre altres, es concreta què és el que es busca amb aquest nou panot del segle XXI, què ofereix l’administració pública, així com documentació formativa i un calendari concret dels diferents terminis fixats per al concurs. El focus està en els materials: més ecològics que l’actual ciment hidràulic.
Els guanyadors es donaran a conèixer al juliol, i els dissenys seleccionats es testejaran a l’espai públic com a prova pilot. El consistori explica que hi haurà un fons de 240.000 euros en total, i s’oferirà fins a un màxim de 80.000 euros per projecte.
L’Ajuntament concreta que els nous panots hauran de tenir un impacte ambiental menor que els actuals, de manera que caldrà reduir les emissions de CO2 tant en la seva fabricació com en el transport dels objectes. De la mateixa forma, el consistori anima als candidats a usar material reciclat, reduir els recursos emprats i residus generats en la fase d’obra, etc. També es valoraran les millores en les característiques físiques i mecàniques i la durabilitat funcional, que siguin replicables i escalables, que tinguin variants de secció que incorporin la seva permeabilitat i millorin el cicle de l’aigua de la ciutat, i que estiguin creats amb un enfocament multidisciplinar.
PollMaker