La nova xarxa de busos es completarà el 26 de novembre amb la incorporació de 5 línies, que provocaran la desaparició del 45 i el 92 i la modificació de 14 recorreguts. Alguns d’aquests canvis han provocat les queixes i protestes d’associacions veïnals, que estan preocupades per com afectaran a les persones grans i amb mobilitat reduïda. La seva lluita té el precedent de l’any passat, quan les mobilitzacions veïnals van aconseguir aturar la desaparició de línies com la 91 a Sants i la Bordeta. En canvi, la desaparició del 41 va ser imparable per als veïns de l’Esquerra de l’Eixample i Sant Antoni. Ara, hi ha altres veïns en peu de guerra.
L’Associació de Veïns del Clot-Camp de l’Arpa rebutja les modificacions que patirà la línia 192, que farà un recorregut diferent al barri de Camp de l’Arpa. Els veïns demanen que l’Ajuntament rectifiqui perquè es perjudicarà “gent gran i amb mobilitat reduïda”. Relaten com el consistori ha contestat amb “excuses” a les seves peticions: “la nova xarxa és millor, no s’hi pot fer res, els recursos són limitats…”. A més, adverteixen que si els canvis finalment afecten el 192 faran campanya a les eleccions municipals contra els grups polítics “antisocials”.
El barri de Sants torna a organitzar-se com va fer fa un any, aquest cop contra la introducció de la línia H10. La nova línia provocarà modificacions al bus 54, que tindrà un nou punt d’origen i final i canviarà part del recorregut, que s’haurà de fer amb la nova línia V1. Un centenar de veïns van protestar dimarts per aquesta modificació: es van concentrar a la cruïlla entre l’avinguda Madrid i el carrer Arizala. “La remodelació de la xarxa és nefasta”, diu Joan Bosch, un dels afectats. Es queixen especialment pel que fa a la plaça de Sants i també perquè per anar de la plaça del Centre fins a l’avinguda Madrid només disposaran del 54, un bus “amb una freqüència vergonyosa”.
Afegeixen que els serà més complicat arribar a l’Estació de Sants i creuar la ciutat fins a llocs com el passeig de Gràcia o la Sagrada Família. També lamenten que per fer els mateixos recorreguts que fins ara s’hauran de fer més transbordaments. Això, diuen, provocarà que els trajectes siguin més llargs i demanen tenir en compte que l’usuari del bus sol ser gent d’edat avançada. Ja han recollit 5.000 signatures contra la modificació del recorregut.
La CGT, preocupada per la gent amb problemes de mobilitat
La gent gran és també la preocupació del sindicat CGT. Detallen que amb les 5 noves línies algunes parades estaran més allunyades, cosa que afectarà el col·lectiu i a persones amb mobilitat reduïda. Recorden que la creació de la nova xarxa tenia com a objectiu disminuir la velocitat mitjana dels autobusos, que passarà de 12 km/h a 15 km/h, i destaquen que tots els problemes que han sorgit fins ara a les noves línies han estat resoltes per TMB.