Els 83 informadors del bus turístic estan cridats a secundar una vaga de tres dies durant el període de Nadal, coincidint amb un moment en què s’esperava un increment de visitants a Barcelona, almenys fins que la irrupció de la sisena onada i la nova tongada de restriccions han trastocat de nou les previsions. Les aturades s’han convocat pel 28, 29 i 30 de desembre i “pràcticament la totalitat de la plantilla” hi dona suport, ha assegurat la CGT en un comunicat aquest dimecres.

El sindicat explica que la protesta s’ha organitzat per la “pèssima gestió” que atribueix a Magma Cultura, l’empresa subcontractada per prestar el servei vinculat als busos turístics de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). Encara més, la CGT sosté que la companyia a qui Turisme de Barcelona i TMB encomana gestionar el personal d’informació des de 2011 “porta la situació al límit”. El sindicat acusa a Magma Cultura “de la situació de precarietat i deixadesa en la qual viu el personal”, que es troba immers en un Expedient de Regulació d’Oupació Temporal (ERTO). La CGT afegeix que el mal ambient a causa dels problemes laborals “s’ha tornat insostenible des de l’estiu”.

Els convocants de les aturades durant les tres jornades de la setmana que ve reivindiquen “sortir de l’ERTO parcial”. “Ja no és necessari i l’empresa segueix sense gestionar correctament la documentació amb el SEPE”, afirma la CGT, que també reclama acabar amb diferències salarials dins del personal d’informadors del bus turístic, complir els acords signats amb els treballadors i “que es facin correctament les planificacions horàries sense crear sobrecàrrega de treball i que es paguin els imports pendents”. Anticipen que es podrien convocar més dies de vaga si no s’atenen les peticions.

“Amb aquesta nefasta gestió, s’està perjudicant aquesta Marca Barcelona de la qual tant presumeixen els responsables polítics”, retreu la secció sindical de la CGT. El sindicat afirma que “l’ambient ha degenerat de tal manera que s’han creat situacions de tensió amb els usuaris, per falta de serveis o perquè la freqüència de busos és insuficient pel nombre de turistes”.

A banda de criticar l’empresa, la CGT també assenyala l’Ajuntament. Assegura que “no vigila el compliment de les condicions mínimes de contractació” i el titlla de “còmplice necessari” per la “precarietat” i la “discriminació” que detecta en el servei d’informadors del bus turístic.

Nou comentari

Més notícies
Imatge d'arxiu de viatgers al metro / Jordi Play

Un conductor de bus, l’heroi que va salvar la dona llençada al metro

"Vaig fer el mateix que m’agradaria que fessin per mi, si algun dia jo estic en perill", diu l'home, de 36 anys
Un dels autobusos H16 elèctrics de TMB / Europa Press

TMB rectifica un procés de selecció de conductors on no exigia el català

La Plataforma per la Llengua es felicita per haver provocat que l'empresa corregeixi els requisits i exigeixi als aspirants demostrar també que saben parlar català