Una de les cares menys amables de les xarxes socials apareix quan algú comet una errada que es fa viral. Els acarnissaments amb les desgràcies alienes són una de les característiques més esteses d’Internet. Ara bé, de tant en tant, l’efecte que es produeix és el contrari i, en canvi, el que predomna és una empatia sanadora. És el cas que s’ha produït els darrers dies arran d’un vídeo que mostrava com un conductor d’autobús que s’havia equivocat de ruta al barri de Roquetes va veure’s encabit en un carrer sense espai per maniobrar. En no poder fer marxa enrere, finalment, va fer caure diversos pilons i un fanal per ensortir-se’n.
[r:1]
Un cop el vídeo es va compartir a les xarxes socials, com WhatsApp i Twitter, i els mitjans se’n van fer ressò, van sorgir comentaris de tota mena. Tanmateix, una gran part d’ells venien, de manera insòlita, a disculpar i mostrar empatia amb el xofer del vehicle.
De fet, a l’enregistrament que va publicar un dels comptes que el va fer més viral, @antiradarcatala, el comentari més ben valorat va ser un que exculpava el conductor i, a més, retreia el comportament de les respostes que en feien befa. També enviava “ànims” al treballador de TMB.
Que poco acertado es este tweet y todas las respuestas, el conductor se equivoco de ruta y acabo en estás calles no aptas para estos vehículos.. todos nos equivocamos alguna vez. Ánimo al conductor porqué seguro que no lo esta pasando bien.
— Javier Serrano (@serranu) August 22, 2019
Una tendència que precisament va fer un 6 sobre 6 a les respostes a la notícia del TOT Barcelona al perfil de Nou Barris: tots els comentaris van ser de suport al professional. Així, fins i tot els veïns del districte afectat van ser comprensius amb la situació.
Captura de pantalla de les respostes de comprensió amb el conductor del bus de Nou Barris / Tot Barcelona
I per confirmar que no es tractava d’una coincidència d’un sol mitjà, la mateixa resposta es va poder apreciar als comentaris de la primera publicació de Betevé de la notícia a Twitter. Al post es van trobar dues respostes que donaven la seva opinió. De nou, a les dues es defensava la posició del treballador. El primer reivindicava que no calia “assenyalar treballadors” quan no s’ha “fet mal a ningú”.
No cal anar assenyalant treballadors. No ha fet mal a ningú. Queda clar que aquest carrer no està preparat per a que aquest autobús hi passi.
— Apancamer (@Apancamer) August 22, 2019
I en el segon cas, es matisava que el conductor era novell a la línia i que, per tant, el responsable calia buscar-lo més a dalt de l’organigrama empresarial.
Hay que especificar que era novato y llevaba dos días y le han puesto en una linea complicada. Responsable el que lo puso allí.
— Elena (@Elenaborrell80) August 23, 2019