El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Ramon Lamiel, considera que les moratòries a la ZBE de Barcelona “ajuden molt poc” a descongestionar les carreteres. A més, segons Lamiel, les moratòries que s’han aplicat a les restriccions que contemplava la zona de baixes emissions “no han ajudat a la reducció de vehicles”, sobretot els més contaminats “que han seguit entrant a Barcelona”, ha assegurat en una entrevista a Ràdio Estel.

En aquest sentit, una de les solucions que planteja el SCT i que ajudarien a descongestionar les carreteres, sobretot les de l’àrea metropolitana, és que el transport públic sigui “més segur, fiable i confortable”, ha dit Lamiel. Davant l’augment de retencions que pateixen cada matí les carreteres de l’àrea metropolitana, Lamiel assegura que es deuen per una tornada al treball presencial després de la pandèmia i al fet que hi ha un 30% dels viatges que abans es feien en transport públic i ara es fan en vehicle privat.

Sobre les retencions a l’AP-7, Lamiel creu que l’eliminació de les estructures dels peatges “ajudaran a reduir les retencions”. Una altra de les solucions passaria per posar carrils addicionals com els que es posen el cap de setmana, però durant els dies feiners “és inviable”, assegura el director de l’SCT.

Rèplica a l’AMB

D’altra banda, Lamiel ha contestat a les declaracions que aquest dimecres feia a La Vanguardia el vicepresident de mobilitat de l’AMB, Antoni Poveda, on denunciava una suposada absència del Servei Català de Trànsit en la gestió de les vies d’accés a Barcelona. Segons Lamiel, aquestes paraules “són totalment injustes pels treballadors del Servei Català de Trànsit” i assegura que la presència del SCT “hi és i hi serà sempre”. A més, defensa la feina que han fet des de l’SCT per parlar amb operadors i institucions per crear una taula de mobilitat que ajudi a solucionar els problemes actuals.

Per contra, Lamiel ha manifestat que “on hi ha una falta de lideratge” és en l’àrea de mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona. “S’ha centrat en la mobilitat urbana, però no en la gestió del ferrocarril en la zona metropolitana, que ajudi a eliminar el vehicle privat”, ha criticat.

Comentaris

    Esquerra de ricatxos Octubre 21, 2021 | 22:26
    Erc nomes treballa pels ricatxos maragalls i els vehivles electrics dels ricatxos. Junqueras rioba als pobres
    Manel Octubre 22, 2021 | 00:49
    Sou uns cinics, voleu fer la casa per la teulada....Heu provat d anar.en tren a treballar a les 8.del matí en tren i tenir 60 anys?...sobretot.si no pots seure

Nou comentari

Més notícies
Cartell de la Zona de Baixes Emissions / ACN

Una furgoneta sense etiqueta ambiental per vigilar la contaminació

L'Ajuntament afirma que el vehicle s'ajusta a les excepcions per circular a la Zona de Baixes Emissions
Imatge d'arxiu del viatge inaugural de nou funicular, la Cuca de Llum, del Parc del Tibidabo / Ajuntament

Torna el maldecap veïnal pels embussos quilomètrics en l’accés al Tibidabo

Mentre el nou funicular del parc aplega 150.000 usuaris el primers mesos de vida, els veïns denuncien saturació al minibús de barri i a l'Arrabassada