El diari britànic The Times ha lloat aquest divendres en un article d’opinió la política barcelonina de crear superilles per reduir el trànsit. El rotatiu es fa ressò de l’anunci de 4 noves places en cruïlles de l’Eixample i la progressiva pacificació de tot el districte, que el govern municipal presenta com una posada al dia del Pla Cerdà.
“El cotxe no s’havia inventat quan el desconegut enginyer català Ildefons Cerdà va idear el seu pla radical per transformar Barcelona, alliberant la ciutat de la densitat medieval. Més de 150 anys després Barcelona està a punt de fer una altra revolució en l’urbanisme, convertint la xarxa de Cerdà en un centre més verd i amic del vianant i en el que estan prohibits gairebé tots els cotxes”, sintetitza l’article d’opinió. “Altres alcaldes haurien de fixar-se en l’ambiciós exemple de Barcelona en la batalla per rescatar les ciutats dels embussos i combatre la creixent pol·lució”, sosté.
The Times considera que “no hi ha millor moment que el present”, perquè la pandèmia “ha creat una oportunitat per superar objeccions inevitables”. Vaticina que la superilla de l’Eixample no farà desaparèixer els cotxes però redirigirà el tràfic “que no sigui local” cap a la perifèria. Enumera mesures provisionals aplicades a Londres, París o Milà i diu que “Barcelona mostra com fer aquests canvis permanents”.
La premsa anglosaxona fa temps que mira amb atenció què proposa Barcelona, perquè dona una àmplia cobertura en general als temes urbanístics i de gestió urbana d’arreu del món. L’anunci de la futura superilla de l’Eixample d’aquí 10 anys ha aparegut per exemple ressenyada al britànic The Guardian i al nord-americà Bloomberg, que han encarregat articles especials als seus corresponsals.