El sector del taxi acumula anys convulsos. Les regulacions de les adminstracions, la irrupció de plataformes VTC i la disminució dràstica de la demanda de mobilitat a la ciutat a causa de la pandèmia l’han posat en una situació complexa. Les protestes al carrer han estat constants, però justament, haver estat al límit ha servit perquè la revolució digital i conceptual que demanava el sector feia anys s’hagi accelerat.

El full de ruta d’aquesta revolució inclou la posada en marxa d’una app pública on hi apareixeran tots els taxis disponibles a la ciutat i la seva ubicació, de manera que els usuaris podran demanar un taxi per a aquell mateix moment o reservar-lo, com ja es pot fer ara amb les aplicacions de multinacionals com ara Free Now o d’empreses locals com Taxi Ecològic. Ara bé, i tenint en compte la bretxa digital, la mà alçada es mantindrà també com a sistema per agafar un taxi.

Per altra banda, l’Ajuntament de Barcelona té avançat el projecte per ampliar l’espai a la via pública que es destina als taxis mitjançant la creació de microparades. Una idea que ja es va anunciar l’abril del 2021 i que ara pren cos. El projecte estudia incorporar noves microparades -unes 275 repartides per tota la ciutat- per facilitar que els taxistes puguin esperar i descansar mentre no tenen clients”. Unes estacions que completaran la xarxa actual de 275 parades de taxi a la ciutat.

Els taxistes, esperançats amb la digitalitzció que prometen les administracions JORDI PLAY

Tot plegat s’espera per abans que acabi l’any, i ha de resoldre no només el conflicte de competència amb les VTC sinó també donar més espai als taxis quan no hi ha demanda suficient i han d’estar estacionats. A hores d’ara, les 275 parades tenen una capacitat per acollir un miler de taxis, però en un dia laborable en circulen 8.000. Els altres 7.000 han de buscar on parar o bé circular per la ciutat fins a trobar clients. Una situació que el consistori és conscient que cal resoldre.

Make Polls

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Juanjo a febrer 03, 2022 | 12:20
    Juanjo febrer 03, 2022 | 12:20
    Las VTC son un invento de ricos para hacerse más poderosos aún, fastidiando y hundiendo al taxi de toda la vida....cercano y colaborador para el buen funcionamiento de la ciudad.
  2. Icona del comentari de: Bernat. C. a febrer 03, 2022 | 13:29
    Bernat. C. febrer 03, 2022 | 13:29
    Funcionen força bé, tot i que alguns cotxes no porten la mampara de separació entre conductor i passatgers. Suposo que això ho hauria de controlar la AMT
    • Icona del comentari de: Jorge.Ricardo a febrer 03, 2022 | 17:07
      Jorge.Ricardo febrer 03, 2022 | 17:07
      Taxi. Servicio de transporte terrestre urbano de pasajeros VTC. SERVICIO DE TRANSPORTES TERRESTRES DISCRECIONAL EN EL ESTADO ESPAÑOL.
    • Icona del comentari de: J.L a febrer 03, 2022 | 20:25
      J.L febrer 03, 2022 | 20:25
      La mampara, fue una medida de urgencia, pero las mamparas no están homologadas, y en caso de accidente, la compañía de seguros ,se podría negar las lesiones ocasionadas por dichas mamparas, los vehículos van higienizados y desvirulizados, los mayores interesados ,en no contraer el COVID, son los propios taxistas
    • Icona del comentari de: Anònim a febrer 03, 2022 | 21:10
      Anònim febrer 03, 2022 | 21:10
      Prefieres que te llegue un vehículo con las ventanillas subidas y mampara , con calefacción y, que en su trayecto el conductor no llevaba la mascarilla por qué viajaba solo? O uno aireado y sin mampara?
    • Icona del comentari de: Yo mismo a febrer 04, 2022 | 20:34
      Yo mismo febrer 04, 2022 | 20:34
      No son obligatorias. Las pusieron voluntariamente por el covid al principio como prevención nada mas
  3. Icona del comentari de: ATC a febrer 03, 2022 | 19:34
    ATC febrer 03, 2022 | 19:34
    La última vez que subí a un taxi el" profesional del volante" me dijo que le escribiera la dirección en el Google Maps, ahí lo dejo.
  4. Icona del comentari de: ATC bcn a febrer 03, 2022 | 19:35
    ATC bcn febrer 03, 2022 | 19:35
    La última vez que subí a un taxi el" profesional del volante" me dijo que le escribiera la dirección en el Google Maps, ahí lo dejo.
    • Icona del comentari de: JMJT a febrer 03, 2022 | 22:33
      JMJT febrer 03, 2022 | 22:33
      Pues utilizas muy poco el taxi, porque eso no es ni lo normal ni lo habitual. Ahí lo dejo
  5. Icona del comentari de: JMJT a febrer 03, 2022 | 22:31
    JMJT febrer 03, 2022 | 22:31
    ATC subes poco en taxi, porque eso no es lo normal ni habitual. Ahí lo dejo
  6. Icona del comentari de: Josep Timón a febrer 03, 2022 | 22:48
    Josep Timón febrer 03, 2022 | 22:48
    Sincerament, feia molts anys que no feia servir el taxi, anava amb vehicle privat. Amb motiu de malalties, des del 2020 utilitzo molt el taxi. No es económic, pero si comode i práctic. Segueixo conduint també. I comparant el servei de taxi que recordo i el que ara experimento, de veritat, ha millorat molt. Estic satisfet del servei.
  7. Icona del comentari de: Martin a febrer 03, 2022 | 23:53
    Martin febrer 03, 2022 | 23:53
    La mayoría son unos profesionales, apoyo al taxi, y espero que acaben con estas empresas de buitres financieros por el bien de todos!! Por qué nos acabará perjudicando
  8. Icona del comentari de: Carles a febrer 04, 2022 | 16:08
    Carles febrer 04, 2022 | 16:08
    Niñatos que se creen algo ,por viajar en un coche negro ,cuyo conductor en la mayoría de los casos no llega a la suela de la alpargata a un taxista profesional. Vaya mundo de estupidez.

Nou comentari

Comparteix