El sector del taxi acumula anys convulsos. Les regulacions de les adminstracions, la irrupció de plataformes VTC i la disminució dràstica de la demanda de mobilitat a la ciutat a causa de la pandèmia l’han posat en una situació complexa. Les protestes al carrer han estat constants, però justament, haver estat al límit ha servit perquè la revolució digital i conceptual que demanava el sector feia anys s’hagi accelerat.
El full de ruta d’aquesta revolució inclou la posada en marxa d’una app pública on hi apareixeran tots els taxis disponibles a la ciutat i la seva ubicació, de manera que els usuaris podran demanar un taxi per a aquell mateix moment o reservar-lo, com ja es pot fer ara amb les aplicacions de multinacionals com ara Free Now o d’empreses locals com Taxi Ecològic. Ara bé, i tenint en compte la bretxa digital, la mà alçada es mantindrà també com a sistema per agafar un taxi.
Per altra banda, l’Ajuntament de Barcelona té avançat el projecte per ampliar l’espai a la via pública que es destina als taxis mitjançant la creació de microparades. Una idea que ja es va anunciar l’abril del 2021 i que ara pren cos. El projecte estudia incorporar noves microparades -unes 275 repartides per tota la ciutat- per facilitar que els taxistes puguin esperar i descansar mentre no tenen clients”. Unes estacions que completaran la xarxa actual de 275 parades de taxi a la ciutat.

Tot plegat s’espera per abans que acabi l’any, i ha de resoldre no només el conflicte de competència amb les VTC sinó també donar més espai als taxis quan no hi ha demanda suficient i han d’estar estacionats. A hores d’ara, les 275 parades tenen una capacitat per acollir un miler de taxis, però en un dia laborable en circulen 8.000. Els altres 7.000 han de buscar on parar o bé circular per la ciutat fins a trobar clients. Una situació que el consistori és conscient que cal resoldre.
Make Polls