Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Talls veïnals de la C-17 els divendres per reivindicar un bus de barri
  • CA

Un grup de veïns del barri de Torre Baró, al districte de Nou Barris, està decidit a fer valdre la seva posició geogràfica perifèrica per aconseguir la millora de transport que demanen. El bus de barri 180 recorre aquest territori, com a resultat de la fusió de dues línies preexistents –la 80 i la 81– que gestionava l’empresa Sagalés. La corporació pública Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va absorbir el servei, que era una raresa a la xarxa de bus barcelonina, però els canvis pràctics que això ha suposat han enutjat als usuaris.

L’AV Torre Baró convoca talls cada últim laborable a a la tarda. La crida és de 17:30h a 19:30h, quan molts vehicles surten de la capital per aquesta artèria, bé per tornar a casa després de treballar o bé per passar el cap de setmana fora. La primera convocatòria va ser el passat divendres 22 i l’afluència va ser suficient per consumar el tall. Preveuen repetir la protesta cada setmana fins al 27 de maig.

En un comunicat, l’AVV denuncia que la línia 180 actual ha fet un “canvi radical”: diferent horari, busos petits i “esperes eternes” per una freqüència de pas “de 40 minuts i a vegades més”. Critiquen que el servei insuficient deixa “totalment incomunicada una part del barri” on només passa aquesta línia. També es queixen que els vehicles són vells i bruts, amb goteres quan plou.

També tenen crítiques per al servei de bus a demanda estrenat l’any passat, que en general ha tingut força èxit en barris de muntanya com aquest. Apunten que algun cop falla el sistema informàtic i els dos vehicles alhora van a recollir un passatger, deixant desatesa la resta Torre Baró i el veí barri de Vallbona. Així, exigeixen a TMB que posi solució a les seves demandes. Mentre no hi hagi millores, pensen tallar la circulació de la C-17 aprofitant que la tenen a tocar de casa.

Els veïnats de la Zona Nord de Nou Barris tenen una llarga història de reivindicació d’autobusos, ja des de la seva construcció –i autoconstrucció– durant la Transició. Entre els episodis destacats d’aquesta lluita hi ha el mític segrest d’un autobús –en connivència amb el conductor– per demostrar que sí que podia pujar pels carrers costeruts de la zona, l’excusa oficial de la manca de servei aleshores.

TMB al·lega que dos busos no podrien creuar-se a Torre Baró

TMB defensa que el servei de bus a Torre Baró “ha millorat” des de la internalització, perquè “totes les línies han mantingut o millorat la freqüència” de pas. A preguntes del TOT Barcelona, fonts de TMB al·legen que els carrers estrets i sinuosos del barri impedeixen afegir un segon vehicle a la línia 180 perquè quan coincidissin en direcció contrària no tindrien espai per creuar-se: “La dificultat geomètrica dels carrers impossibilita l’encreuament de dos autobusos”. L’empresa anterior ho feia avisant-se per telèfon mòbil, reconeix TMB, que descarta que els conductors usin el telèfon per seguretat vial.

“L’actual línia té un interval de pas de 45 minuts cada dia de la setmana entre les 6h i les 21h i fa la darrera sortida a les 22h enlloc de les 21:45h per replicar l’antiga amplitud horària”, sosté l’empresa pública. “Com que el recorregut és més curt, la tornada de Trinitat Nova és abans”, matisa. Així, considera que avui el bus de barri cobreix un horari “pràcticament similar” al que tenia els dies feiners i el millora els festius. Sí que admet que l’actual autobús és més petit i s’ha perdut capacitat, però la considera “ajustada al volum de persones usuàries del servei”. Sobre negociacions amb els veïns per desconvocar els talls, TMB es limita a dir que “segueix oberta al diàleg”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa