Després d’acumular anys de retard per implantar-se, la T-mobilitat va posant-se a prova i estenent-se poc a poc. El director general de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), Pere Torres, ha explicat aquest dilluns que 120.000 viatgers ja s’han inscrit per obtenir el nou títol que ha de substituir l’actual sistema de zones tarifàries per un import ajustat a cada trajecte que s’efectuï.
El directiu de l’ATM ha afegit que la xarxa de transport públic de Barcelona i la seva rodalia registren unes 95.000 validacions diàries en jornades feineres amb la T-mobilitat, tant en la modalitat de targeta sense contacte com a través de l’aplicació mòbil. A l’espera de concretar-se els imports i com s’aplica el nou sistema de tarifes en funció de la distància recorreguda, el títol es prova amb les mateixes condicions que si fos una T-usual o una T-jove i es permet el seu ús dins dels 36 municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.
“La nostra previsió és que àmbit territorial es vagi extenent mica en mica els pròxims mesos i que el nombre de targetes que es pugui utilitzar també es vagi extenent”, ha confiat Torres, que ha parlat d’un “desplegament progressiu i sense especial problemàtica”. Alhora, el director general de l’ATM ha previst que la implantació del nou títol no torni a encallar i que compti amb “la confiança i la tranquil·litat que el projecte es mereix i que no sempre ha tingut”.
En paral·lel, la vaga als punts TMB de la xarxa de metro de Barcelona ha començat aquest dilluns, precisament per denunciar una sobrecàrrega de feina per les incidències associades a la T-mobilitat. Un dels sindicats que dona suport a les protestes, CGT, ha informat que el seguiment de la convocatòria ha sigut total entre les 9.30 i les 12.30, quan totes les oficines han tancat. El segon torn de vaga ha sigut entre les 17.00 i les 20.00 hores. Les aturades parcials als punts d’informació de TMB es preveuen que es repeteixin cada dilluns.