El líder del PSC a l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, ha reclamat aquest diumenge la congelació del preu del transport públic metropolità per a l’any 2019. Collboni ha recriminat a l’alcaldessa, Ada Colau, que encara no hagi començat “una negociació seriosa” dels pressupostos de la ciutat amb l’oposició ni tampoc hagi aclarit si s’encarirà el preu del transport aquest Any Nou, com va passar l’any passat. De 2017 a 2018 la targeta T-10 –la més utilitzada– va pujar 25 cèntims, de 9,95 a 10,20 euros. “Apujar per segon any seguit el preu del transport públic a la ciutat castigaria directament les famílies treballadores de Barcelona i perjudicaria novament la butxaca dels barcelonins”, ha subratllat Collboni.
El regidor socialista ha acusat l’alcaldessa de “donar l’esquena a la població barcelonina durant el seu mandat” i d’intensificar les traves al vehicle privat a Barcelona sense generar incentius al transport públic. En canvi, ha contraposat, fa tres anys amb el govern “de dretes” de Xavier Trias, el PSC va pactar “una rebaixa del preu de la T-10 per sota de 10 euros” a canvi d’avalar els comptes municipals de CiU. Per tot plegat, Collboni ha titllat de fracàs la gestió de la mobilitat per part del govern municipal i ha demanat que s’acceleri “la implantació futura de la T-Mobilitat, endarrerida per culpa del Govern de la Generalitat, per a una reforma integral del sistema tarifari”.
També ha recordat a ERC i JxCat que la proposta de Pressupostos Generals de l’Estat (PGE) del govern de Pedro Sánchez inclou una aportació important per al finançament del transport públic català, a través d’una partida directa per a l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM). En aquest sentit ha dit que seria “un greu error no recolzar uns dels pressupostos més socials de l’Estat” i els ha demanat votar a favor per “responsabilitat”.