Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Per què diuen que el trànsit s’evapora a l’Eixample?
  • CA

Només cal anar per l’autopista per veure que el trànsit es complica quan es talla un carril. Passa sovint quan hi ha obres o un accident. Els vehicles que en circumstàncies normals circularien per tots dos o tres carrils de l’autopista, de cop, passen a ocupar-ne un i les cues es fan eternes. Molts veïns defensen que aquesta teoria es pot aplicar perfectament a Barcelona. Les superilles que impulsa l’actual govern impedeixen la circulació dels cotxes i això pot provocar danys col·laterals a les vies del voltant.

A aquesta hipòtesi, però, li ha sortit una veu discrepant. Un estudi de la UAB assegura que les dades mostren l’efecte contrari. El doctor Samuel Nel·lo ha publicat recentment a la revista especialitzada Case Studies on Transport Policy que, amb la pacificació, els cotxes s'”evaporen” de l’Eixample. Una frase que ha despertat la curiositat tant dels mitjans de comunicació com dels veïns barcelonins a les xarxes socials. Ara bé, quines dades reforcen aquesta teoria?

Les obres de la superilla de l'Eixample han arrencat aquest dimarts / A.R.
Les obres de la superilla de l’Eixample / Anton Rosa

Es redueix un 13% els cotxes a l’Eixample

L’estudi investiga els carrers de l’Eixample que han estat intervinguts durant la pandèmia i conclou que un 13% dels cotxes desapareixen. Segons les dades d’aquesta recerca, el carrer intervingut redueix en un 15% la circulació de vehicles, un fet lògic tenint en compte que s’ha eliminat espai pel cotxe. D’altra banda, els carrers adjacents noten un augment de la densitat de vehicles. Ara bé, l’augment de cotxes a les vies del costat és de només el 2%. Això implica que hi ha un 13% de cotxes que han deixat de circular. S’han ‘evaporat’.

A on van a parar aquests cotxes?

La pregunta ara és: A on han anat a parar aquests vehicles? Realment s’han evaporat? Hi ha una part que sí. Els experts apunten que, amb la pandèmia, molta gent ha canviat d’hàbits i ara opta per anar a treballar amb bicicleta o patinet. Hi ha d’altres, en canvi, que encara aposten pel cotxe, malgrat prefereixen rutes alternatives, com ara les rondes.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: JordiP a novembre 19, 2022 | 14:00
    JordiP novembre 19, 2022 | 14:00
    Foto inenarrablement tendenciosa, mentidera, fantasiosa i idílica. Quatre persones passejant; dona sensació de tranquilitat i pau. Tots joves, no es veu cap jubilat per enlloc. No passa cap mare apressurada cap el Súper o a buscar el nen al cole. Cap repartidor: el proper cap de setmana faltaran birres al bar de la cantonada. Cap goset fent les seves necessitats a la vorera. Cap obra al carrer (Oh!). Cap discapacitat tractant d'aparcar el seu cotxe no massa lluny de casa. Cap botuga oberta, us heu fixat? En definitiva: una ciutat sense pols (pulso). Cap activitat productiva a la vista. És una illa residencial de baja densitat dintre una urbs que treballa frenètica produint el 20 % del PIB espanyol, generant el 30 % de les exportaciones "nasionale". És així com viuran els nostres néts? No, sens dubte. La de la foto és una ciutat morta, una mena de poblet llunyany, arreconat i inane. Quin progrés, nanos ... Viva Colau! Viva Sanz! Viva l'ajuntament comunata, o lo que sea!
  2. Icona del comentari de: Angelblau a novembre 19, 2022 | 16:47
    Angelblau novembre 19, 2022 | 16:47
    Valguemdeusenyor aquest de l'estudi no circulen diàriament per Barcelona. És un caos total. Fora Colau !!!
  3. Icona del comentari de: HEU DESTROSSAT BARCELONA a novembre 19, 2022 | 17:44
    HEU DESTROSSAT BARCELONA novembre 19, 2022 | 17:44
    Perque menteixen, son repulsius. Barcelona està colapsada cada dia a tota hora, ja sigui a les rondes (només sense transit per la nit), la diagonal o entrades i sortides a barcelona. Els semàfors estan desincronitzats i els carrils bus buits el 99% del temps. Algú es pot creure que els ciutadans segueixin aguantant dia si dia també perdre hores i hores dins el cotxe i arruinant les seves vides? Al final com no es comencin a arreglar els problemes reals de la gent i hi haurà una desgràcia, i llavors vindran les lamentacions.
  4. Icona del comentari de: Albert S. a novembre 20, 2022 | 18:22
    Albert S. novembre 20, 2022 | 18:22
    Ja se sap que en la mentalitat dels Comuns els conductors de cotxes som homes blancs heterosexuals, amants del capitalisme salvatge i per tant se'ns ha de fer la vida impossible. Que trist es anar a ciutats europees amb la meitat de població de Barcelona però que al costat d'aquesta semblen Broadway
  5. Icona del comentari de: Anònim a novembre 20, 2022 | 19:27
    Anònim novembre 20, 2022 | 19:27
    Per que menteixen, s"inventen estudis i estadistiques, pero fotos de la realitat de la superilla que ja existeix cap ni una, ja que es un fracas extrepitos
  6. Icona del comentari de: Joan Alvarez a novembre 20, 2022 | 19:31
    Joan Alvarez novembre 20, 2022 | 19:31
    Menteixen per que la realitat de la superilla que ja existeix i es un fracas i per aixo no mostren fotos de la seva realitat
  7. Icona del comentari de: Cristina C.serrate@gmail.com a novembre 21, 2022 | 11:51
    Cristina [email protected] novembre 21, 2022 | 11:51
    Absolutament d'acord: una ciutat viva no pot ser ni un balneari ni un parc temàtic. La suposada pacificació d'uns carrers es tradueix en l'augment de soroll i contaminació dels altres: el carrer València absorbint bona part dels cotxes que circularien per Consell de Cent. La diversitat comercial substituïda pel monocultiu de la restauració: no hi haurà soroll de cotxes sinó cridòria assegurada. Els preus de la zona "pacificada" en augment: fora gent gran i fora famílies joves. Fantàstic: més pisos turístics que potenciaran al màxim la "vida de barri" i el "comerç de proximitat" ...per no seguir amb la pregunta de si haurà partida pressupostària suficient per mantenir tanta "zona verda" (hauríeu de veure cóm està la Plaça Letamendía, en ple eix d'Enric Granados!)? I la pregunta principal: desfigurar i carregar-se l'Eixample, era l'única opció???

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa