Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Fer pagar per aparcar la moto a la calçada? Barcelona ho podria estudiar en un futur
  • CA

El setembre de 2020, el govern municipal presentava a les entitats del Pacte per la Mobilitat la revisió del Pla de mobilitat urbana (PMU) fins al 2024. L’objectiu principal era ampliar voreres i reduir un 25% la presència del vehicle privat a la ciutat, fins a aconseguir 32 quilòmetres més per als vianants. També buscava ampliar els trajectes sense vehicle privat, de manera que un 82 % dels trajectes que es facin el 2024 siguin sostenibles (a peu, en bicicleta o en transport públic). Ara, dos anys després, Barcelona ja ha enllestit el Pla de Mobilitat Urbana 2024, un document que inclou més de 300 mesures per aconseguir aquells objectius marcats el 2020 de mobilitat més sostenible, segura i saludable.

Bicicletes d'una empresa de 'sharing' en un dels punts d'aparcaments p
Bicicletes d’una empresa de ‘sharing’ en un dels punts d’aparcaments públics / Ajuntament de Barcelona

300 mesures de xoc per una ciutat més sostenible

Aquest dilluns, el govern municipal presentava el PMU 2024, que haurà de passar per sessió plenària per a la seva aprovació. El PMU ha introduït canvis, millores o precisions al document aprovat inicialment atenent total o parcialment la demanda de 374 sol•licituds de les al•legacions rebudes (84%) per les 24 entitats integrants del pacte.

I entre aquestes mesures que podrien ser una realitat, en destaquen algunes. “Els vianants han de ser els protagonistes de les voreres i per tant hem de baixar els obstacles, com les motos o els carrils bici, perquè els vianants se sentin segurs”, ha afirmat Janet Sanz, tinenta d’alcalde d’Urbanisme. I això com es tradueix? Com a mesures específiques destaquen la voluntat d’estendre el límit de 30 km/h a la majoria de carrers de Barcelona, l’increment de carrers i entorns escolars pacificats i estudiar si podria fer pagar els motoristes per aparcar la moto a la calçada. Fonts municipals remarquen al TOT Barcelona que “no hi cap decisió presa i no està sobre la taula”, si bé “el document del PMU parla d’estudiar” aquesta possibilitat.

En concret, el pla parla de “desenvolupar i implementar l’Estratègia d’Aparcament de la ciutat; estendre la regulació de l’AREA a tota la ciutat fins assolir el 90% de les places regulades en calçada; potenciar una xarxa d’aparcaments amb serveis a la mobilitat més diversificats (bicicletes, motos, DUM, vehicle elèctric i vehicle compartit)”.

Pel que fa als vianants i ciclistes, es preveu instal·lar més escales i ascensors als barris amb inclinacions notables, es faran més quilòmetres de carril bici i estaran millor dissenyats. En transport públic, s’analitzaran les combinacions semafòriques perquè els trajectes en autobús siguin més ràpids.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Manel BCN a octubre 18, 2022 | 11:05
    Manel BCN octubre 18, 2022 | 11:05
    Sisplau ja prou de criminalitzar el vehicle a motor, la gent cada.cop.viu mes lluny del lloc.de treball i la.Colau i la Janet, dia que passa, una de més grossa. Prou dictadura COMUNista. Els entorns escolars només són actius pocs minuts al.dia, entrada i sortida escola, i la.resta.del dia, caps.de setmana i vacances?....miauuuu
    • Icona del comentari de: Xavier a octubre 18, 2022 | 20:28
      Xavier octubre 18, 2022 | 20:28
      Vaig en moto, respecto el codi de circulació, pago l'IVTM i l'assegurança. Però la notícia no diu res de la plaga dels patinets elèctrics, que ni respecten la prohibició d'anar per les voreres, ni els semàfors, ni porten llums, ni estan obligats a tenir assegurança, ni paguen impost de circulació... Si l'ajuntament no es posa les piles perquè els patinets no s'apropiïn de la ciutat, vaticino un increment d'accidents després de Nadal...
  2. Icona del comentari de: en fi a octubre 18, 2022 | 14:09
    en fi octubre 18, 2022 | 14:09
    molt bé, aleshores l'ajuntament farà tantes places d'aparcament de motos, com motos paguen l'impost a la ciutat no sanz? Per cert tan tu com la colau, anireu a treballar en bicicleta, en transport públic, caminant, o continuareu anant-hi en cotxe
  3. Icona del comentari de: Josep a octubre 18, 2022 | 14:17
    Josep octubre 18, 2022 | 14:17
    Gràcies a les motos la gent pot anar a treballar fora de Barcelona, es una eina molt necessària, al final quedarà Barcelona bloquejada. Pareu ja de fer el q os dona la gana.
  4. Icona del comentari de: Jordi O. a octubre 18, 2022 | 15:53
    Jordi O. octubre 18, 2022 | 15:53
    Si seguim així ,aviat ens cobraran per respirar.Prou ja de mesures absurdes.
  5. Icona del comentari de: Manuel Marina a octubre 18, 2022 | 17:38
    Manuel Marina octubre 18, 2022 | 17:38
    "entorn escolar pacificat" ..... d'un carrer de 3 carrils, n'anul.len un, possen una tanca a la vorera, arbustitos aquí i floretes allà... i penjes dues pancartes vinilades on diu "entorn pacificat, menys sorolls, menys fum i bla bla bla". Resultat: el mateix numero de cotxes i busos però per 2 carrils, el mateix fum, el mateix soroll. Exemple: carrer Lleida i la Escola Jacint Verdaguer.
  6. Icona del comentari de: LoPep a octubre 18, 2022 | 18:45
    LoPep octubre 18, 2022 | 18:45
    Barcelonins, vosaltres que podeu, allibereu-nos als altres catalans d'aquesta dictadura. Nosaltres no podem votar a bcn, però som sovint transeünts que venim al metge, al teatre, a sopar, a portar coses als fills estudiants...

Respon a en fi Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa