L’estació de Gràcia de la xarxa de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) estarà en obres durant uns sis mesos. Els treballs ja han començat i han de servir per rehabilitar l’estructura de formigó de la parada centenària i es faran durant la nit per no afectar la circulació de trens que cobreixen les línies que connecten diferents barris de Barcelona i la capital amb el Vallès Occidental.
FGC ha informat que la reforma compta amb un pressupost d’una mica més d’un milió d’euros i s’ha marcat un termini de mig any per acabar-la. A l’estació de Gràcia, per on s’estima que passaven 3,6 milions de passatgers abans de la pandèmia, s’han diagnosticat “algunes patologies” a l’estructura de les instal·lacions, “formada per murs, pilars i voltes de formigó armat”, apunta la companyia depenent de la Generalitat. “També a les voltes del sostre de l’estació hi ha pèrdua del recobriment de formigó, així com afecció en les armadures”, afegeix FGC.
Les obres “consisteixen bàsicament en la millora de les estructures de formigó afectades pel pas del temps i especialment per l’afecció de l’aigua provinent de l’exterior“, ha informat FGC, que afegeix que “se sanejaran les superfícies, es protegirà i reforçarà l’acer estructural, es repararà el formigó amb morter d’alta resistència i s’aplicarà un revestiment de pintura per protegir el formigó i evitar la carbonatació”. També ha indicat que la rehabilitació ha de permetre “assegurar el correcte manteniment de l’estructura i allargar-ne la durabilitat en una estació que data dels anys 20 del segle passat”.
L’empresa ha recordat que l’estació de Gràcia ha sigut objecte de diverses obres de remodelació des que es va construir. L’últim cop que es va reformar va ser el 2013, “quan s’hi van instal·lar ascensors i escales mecàniques per fer-la acccessible per a persones amb mobilitat reduïda, es van ampliar les andanes i se’n va modernitzar l’aspecte interior”, ha detallat FGC.