Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Dos anys d’obres a la Diagonal: així les patiràs
  • CA

Aquest dilluns, divuit anys després que comencés el servei del TramBaix, i setze des que ho va fer el TamBesòs, han començat les obres per enllaçar els dos serveis a través dels poc més de quatre quilòmetres que queden en un forat comunicatiu a la Diagonal. La primera fase, que connectarà les Glòries i Verdaguer, finalitzarà a principis del 2024 segons els plans de l’Ajuntament. I mentrestant, els barcelonins afrontaran gairebé dos anys d’obres en un tram d’una de les grans artèries de la ciutat. Et detallem les afectacions a la mobilitat que hi ha previstes en cada tram que estarà en obres.

Recreació de com quedarà la Diagonal amb el Tramvia enllaçat AJUNTAMENT DE BARCELONA

Diagonal, entre Castillejos i Marina

En el tram de l’avinguda Diagonal entre Castillejos i Marina les obres ocuparan les calçades laterals: desapareixen les places d’aparcament i es tallarà un carril de circulació a banda i banda. En una primera fase, es mantindrà un carril de circulació a cada lateral, però quan s’habiliti el carril bici definitiu s’eliminarà el que ara passa per sobre de la rambla.

Plaça de les Glòries Catalanes

Aquí s’ocuparan els espais per on ara no passen cotxes i no s’alteraran els itineraris de vianants i bicicletes. L’afectació més destacada serà la desviació de la línia 7 de bus de TMB, que passa per davant del Museu del Disseny. El nou itinerari el farà passar pel carrer de Badajoz. Durant el tram final de les obres, caldrà connectar les vies noves amb les actuals i això generarà també afectacions al servei actual de tramvia.

Diagonal, entre Sardenya i el passeig de Sant Joan

Actualment les obres del col·lector a la Diagonal tenen tallat el tronc central de l’avinguda entre Roger de Flor i Bruc. Amb l’inici dels treballs del tramvia, també es tallarà la circulació del tronc central entre Roger de Flor i Sardenya. Els laterals seguiran oberts amb restriccions segons el tram, però els veïns podran accedir als seus pàrquings sense problemes.

Cruïlla Diagonal-Aragó-Marina

La circulació per l’avinguda Diagonal quedarà tallada, de manera que els vehicles que pugin per Marina no es podran incorporar a la Diagonal. La circulació podrà continuar en línia recta o bé girar cap a l’esquerra al carrer d’Aragó per anar cap al centre de la ciutat. Per això, s’habilitarà un carril addicional a Aragó entre Marina i Sardenya. L’Ajuntament remarca que es garantiran els itineraris per a vianants i ciclistes a la Diagonal i també podran accedir-hi veïns i usuaris d’aparcaments de la zona.

Diagonal, entre passeig de Sant Joan i Girona

Al tram de la Diagonal entre el passeig de Sant Joan i el carrer de Girona, es mantindrà el tall de circulació en el tronc central que s’ha fet per les obres del col·lector. Els laterals continuaran oberts al trànsit, i s’obrirà la circulació de pujada per Sant Joan. És per això que els autobusos que es desvien per València-Roger de Flor podran pujar pel passeig de Sant Joan i el gir cap a l’esquerra al lateral muntanya de la Diagonal i cap al carrer de Mallorca estarà autoritzat.

Més notícies
Recreació de com quedarà la Diagonal amb el Tramvia enllaçat AJUNTAMENT DE BARCELONA
La connexió del Tramvia, una victòria de Colau després d’un llarg combat
Notícia: La connexió del Tramvia, una victòria de Colau després d’un llarg combat
Comparteix
Arrenquen les obres per connectar el Tramvia per la Diagonal, amb el tram Glòries-Verdaguer
Foto de famíília de la presentació de les obres del tramvia JORDI BEDMAR
Colau i Aragonès escenifiquen el “sentit comú” de la connexió del tramvia
Notícia: Colau i Aragonès escenifiquen el “sentit comú” de la connexió del tramvia
Comparteix
Destaquen l’ampli consens polític i ciutadà aconseguit per iniciar les obres, set anys després que Ajuntament i Generalitat acordessin la connexió
Material d'obra acumulat a la zona de les Glòries JORDI PLAY
La cara B de les Glòries: obres empantanegades durant anys
Notícia: La cara B de les Glòries: obres empantanegades durant anys
Comparteix
La zona està en obres des del 2014. L’Ajuntament anuncia avenços, però el veïnat denuncia que des del 2019 hi ha zones abandonades que són un cau de brutícia
Obres a la nova estació de la Sagrera, amb l'estructura per on passaran els trens d'alta velocitat al fons / ACN - Albert Cadanet
Deu infraestructures pendents a Barcelona que tampoc veuran la llum el 2022
Notícia: Deu infraestructures pendents a Barcelona que tampoc veuran la llum el 2022
Comparteix
L’estació del TAV de la Sagrera, la finalització de la L-9, els accessos viaris i ferroviaris al Port o l’ampliació dels FGC, obres que clau però sense data de finalització

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Antoni Calsapeu. Argentona a maig 05, 2022 | 12:57
    Antoni Calsapeu. Argentona maig 05, 2022 | 12:57
    Si es va fer el trambaix i el trambesos es logic que s'hagin de connectar.

Respon a Antoni Calsapeu. Argentona Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa