Unes noves obres al metro tancaran un altre tram de la L1 per segon estiu consecutiu

El tall serà a l'agost, al tram Hospital de Bellvitge-Torrassa, i afectarà el servei durant 21 dies | També es faran actuacions a la L4

Segona part de les obres a la L1. Després que l’estiu passat el tram comprès entre les estacions Clot i Fondo tanqués durant els mesos de juliol i agost, aquest any hi haurà un tall entre Hospital de Bellvitge i Torrassa, a l’altra punta de la línia. La suspensió del servei de metro en aquest tram serà de 21 dies, “en principi” entre el 8 i el 28 d’agost, segons han avançat fonts de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) al TOT Barcelona. Així doncs, durant gairebé tot l’agost la L1 acabarà a Santa Eulàlia. Entre Hospital de Bellvitge i Torrassa es fan 30.000 validacions de bitllets de transport públic cada setmana, segons un document intern de l’empresa consultat per aquest diari. 

Ferrocarril Metropolità de Barcelona (FMB), l’empresa que gestiona la xarxa de metro de la capital catalana i que forma part del grup de TMB, ha licitat les obres perquè les companyies interessades a portar-les a terme presentin les seves candidatures. El període de presentació es va tancar el 21 de febrer i el contracte està xifrat en 2,05 milions d’euros. 

Malgrat que les obres s’hauran de fer en 16 dies, el tram Hospital de Bellvitge-Torrassa estarà tancat durant 21 dies. Durant els cinc dies posteriors al final de la intervenció TMB farà proves de circulació per comprovar que el servei està a punt per tornar a començar. Les actuacions constaran de la renovació dels escapaments de les estacions de Torrassa i Can Serra. Els escapaments són els canvis d’agulla, que permeten als trens fer canvis de sentit. 

Aquestes dues obres hauran d’estar enllestides en deu dies des de l’inici del tall, segons consta a un dels plecs de la licitació.

Canvis al drenatge i a les catenàries

Finalment, es renovarà el drenatge i es modificaran les catenàries. Les catenàries són construccions fixes situades a les estacions que alimenten d’electricitat els trens. Pel que fa al drenatge, es crearà un nou canal central. Amb tot, documents inclosos a la licitació argumenten que el material de la via que serà renovat ha arribat al final de la vida útil. 

Fonts de TMB precisen que part de les obres es faran “a les nits” i que la resta es portaran a terme durant el tall de servei. En concret, les feines prèvies a l’inici de la intervenció es faran de diumenge a dijous entre la 1 i les 4.15 hores de la matinada.

Respecte a les alternatives que habilitarà la companyia per als usuaris afectats, TMB engegarà un servei especial de bus. Un document intern vist per aquest diari explica que els passatgers podran utilitzar la L5, i línies de bus com la L10, la M14, el 110 i la L85, que no comptaran amb més vehicles per reforçar l’operativa. A més, l’empresa insta els viatgers a recórrer a les línies R1, R3 i R4, així com a FGC.

Polèmica per les obres de l’any passat

Els dos mesos de tancament del tram Clot-Fondo de la L1 l’estiu passat van derivar en protestes. Veïns i sindicats com la CGT van criticar la logística preparada per TMB per fer front a la demanda d’usuaris de metro que no podien utilitzar el subsòl durant els mesos de tall. 

[r:1]

Un col·lectiu de persones amb discapacitat també va disparar contra l’empresa per la falta de previsió pel que fa a accessibilitat.

Més informació

Nou comentari