Nou cap de setmana d’afectacions a Rodalies per obres a l’estació de Sants

El nou esquema de vies, conegut com 4+4, permetrà optimitzar i flexibilitzar la capacitat de la infraestructura

La circulació dels trens de Rodalies es veu afectada de nou aquest cap de setmana pel tancament del túnel de Passeig de Gràcia de Barcelona, a causa de les obres de reconfiguració de les vies en l’estació de Sants. Per facilitar trajectes alternatius, els títols de transport de Rodalies són vàlids per fer transbord en les estacions de Metro de Barcelona, informa Renfe.

L’operador ferroviari ha reprogramat els seus serveis per garantir la mobilitat dels usuaris i ha destinat més de 100 treballadors d’informació i atenció al client a les estacions que gestiona a Barcelona. Adif ha programat el tall en el túnel de Passeig de Gràcia aquest cap de setmana per completar la primera fase de les obres, que configuraran la nova capçalera nord a Sants, després del tall en el túnel de Plaça Catalunya el cap de setmana anterior.

Línies afectades

Els línies de Rodalies que es veuen afectades aquest dissabte i diumenge són la R2 Sud, que començarà i acabarà a Sants, i la R2 Nord, que modificarà els seus horaris i circularà desviada parant a Plaça Catalunya, sense detenir-se a Arc de Triomf i reprenent el seu trajecte habitual a l’estació d’El Clot-Aragó.

Aquest mateix cap de setmana la R3 limita el seu recorregut entre Sant Andreu Arenal i Puigcerdà (Girona); els trens regionals de la R11 modificaran els seus horaris i tindran com origen i final l’estació de Barcelona Estació de França; i les línies R13, R14, R15, R16 i R17 ho faran en la de Sants, sense parar en les estacions de Passeig de Gràcia i Estació de França.

Obres a Sants

L’estació de Sants s’està remodelant per adaptar l’esquema de vies d’estacionament d’ample convencional de l’estació, amb l’objectiu de disposar de quatre vies per a la parada dels trens que accedeixen a la terminal, per cadascun dels dos túnels d’accés, segons Adif. Aquest projecte, conegut com 4+4, permetrà optimitzar i flexibilitzar la capacitat de la infraestructura i de l’explotació en el nucli central de la xarxa ferroviària de Barcelona, amb una inversió superior als 8,9 milions d’euros.

La primera fase de les obres per al nou esquema de vies a Sants, que es completarà aquest agost amb els talls dels túnels de Passeig de Gràcia i Plaça Catalunya, consisteix a donar de baixa la via 9 de l’estació, en la capçalera nord, i instal·lar una topera. Així mateix, en la capçalera nord, s’eliminen 13 desviaments ferroviaris, es renova la via en una longitud de 2.000 metres, es desplacen 350 metres de vies fins a la seva posició definitiva, es munten 17 nous desviaments, i s’adapten la catenària i les instal·lacions de seguretat a la futura configuració.

El gruix de la primera fase dels treballs s’ha concentrat en els dos últims caps de setmana d’agost, amb l’execució de les obres consistents en el muntatge, proves i posada en servei de 13 desviaments, tant a nivell de via com de catenària i instal·lacions de seguretat. Una vegada finalitzades aquestes obres i realitzades les verificacions, quedarà operativa la configuració definitiva de la capçalera nord, tant en el costat del túnel de Plaça de Catalunya com en el de Passeig de Gràcia.

Els Intercity modifiquen itinerari

Les obres de Sants també afectaran els trens de llarga distància que circulen per ample convencional, els Intercity, que modificaran el seu recorregut a partir de dilluns. Els trens Intercity passaran a sortir per les vies d’alta velocitat de Sants fins al cambiador de la Boella i recuperaran el seu servei habitual a Cambrils (Tarragona). En tots dos sentits, aquests trens de llarga distància pararan a l’estació de Camp de Tarragona i no a la de Tarragona a partir del 31 d’agost.

Nou comentari