Afectacions al pas dels trens de Rodalies per Barcelona per les obres a Sants

Aquest dissabte i diumenge es farà un tall al túnel de Plaça Catalunya i el cap de setmana vinent, a Passeig de Gràcia

La circulació dels trens de Rodalies es veu afectada aquest cap de setmana i el que ve per talls en els túnels de Plaça Catalunya i Passeig de Gràcia de Barcelona, a causa de les obres de reconfiguració de les vies en l’estació de Sants. Els títols de transport de Rodalies són vàlids mentre durin les afectacions per a realitzar transbords en les estacions de metro de Barcelona, informa Renfe.

Per completar la primera fase de les obres, que configuraran la nova capçalera nord a Sants, Adif ha programat un tall en el túnel de Plaça Catalunya, aquest cap de setmana, i un altre en el de Passeig de Gràcia, el del 29 d’agost. Aquest cap de setmana es veu modificat el recorregut de les línies R1, R2 Sud, R3, R4 i R12, mentre que el pròxim cap de setmana patiran afectacions les línies R2 Sud, R2 Nord, R3, R11, R13, R14, R15, R16 i R17.

Durant el primer cap de setmana, els trens de la R1 inicien i finalitzen el seu recorregut en l’estació de Plaça Catalunya; la R2 Sud ho fa en la de Sants, i la R3 limitá el seu recorregut entre Sant Andreu Arenal i Puigcerdà (Girona). Els dies 22 i 23 d’agost també es modifica el recorregut de les línies R4 i R12, que són desviats pel túnel de Passeig de Gràcia i El Clot-Aragó, i no paren en les estacions de Plaça de Catalunya, Arc de Triomf, Sagrera, Sant Andreu Arenal i Torre Baró. En el cap de setmana del 29 d’agost, la línia de Rodalies R2 Sud començarà i acabarà a Sants durant aquest cap de setmana, i la R2 Nord circularà parant en Plaça Catalunya, sense parada en Arc de Triomf i reprenent el seu trajecte habitual en l’estació d’El Clot-Aragó.

Els dies 29 i 30 d’agost la R3 limitarà el seu recorregut entre Sant Andreu Arenal i Puigcerdà; els trens regionals de la R11 tindran com a origen i final l’estació de Barcelona Estació de França, i les línies R13, R14, R15, R16 i R17 ho faran a Sants, sense parar en les estacions de Passeig de Gràcia i Estació de França.

Les obres a Sants

L’estació de Sants s’està remodelant per a adaptar l’esquema de vies d’estacionament d’ample convencional de l’estació. L’objectiu és disposar de quatre vies per a la parada dels trens que accedeixen a la terminal, per cadascun dels dos túnels d’accés, segons va explicar Adif. Aquest projecte, conegut com 4+4, permetrà optimitzar i flexibilitzar la capacitat de la infraestructura i de l’explotació en el nucli central de la xarxa ferroviària de Barcelona, amb una inversió superior als 8,9 milions d’euros.

La primera fase de les obres per al nou esquema de vies a Sants consisteix a donar de baixa la via 9 de l’estació, en la capçalera nord, i instal·lar-hi una talpera.

Així mateix, en la capçalera nord, s’eliminen 13 desviaments ferroviaris, es renova la via en una longitud de 2.000 metres, es desplacen 350 metres de vies fins a la seva posició definitiva, es munten 17 nous desviaments, i s’adapten la catenària i les instal·lacions de seguretat a la futura configuració.

El gruix de la primera fase dels treballs es concentrarà en els dos últims caps de setmana d’agost, amb l’execució de les obres consistents en el muntatge, proves i posada en servei de 13 desviaments, tant a nivell de via com de catenària i instal·lacions de seguretat.

Una vegada finalitzades aquestes obres i realitzades les verificacions, quedarà operativa la configuració definitiva de la capçalera nord, tant en el costat del túnel de Plaça de Catalunya com en el de Passeig de Gràcia.

Nou comentari