Marató d’obres a Barcelona per restar protagonisme al cotxe

Comencen nous treballs a ronda Universitat i la Diagonal, que se sumen a altres projectes en marxa

Barcelona viu una autèntica marató d’obres per restar protagonisme al cotxe i guanyar espai per al vianant, la bicicleta i el carril bus. Després de diversos mesos de feina al ralentí per la pandèmia, l’Ajuntament ha posat la directa per començar treballs llargament reivindicats, com és el cas de les obres a la ronda Universitat, que reduiran de quatre a dos els carrils de trànsit i permetran ampliar les voreres.

Aquesta nit també comencen els treballs de millora de la xarxa d’autobusos amb una nova actuació a l’avinguda Diagonal, entre Pius XII i Zona Universitària, on s’implantarà un segon carril bus de sortida per permetre que les línies directes puguin avançar els que estan aturats. A partir del dia 30 es faran obres a l’avinguda Esplugues, entre la glorieta del Roserar del parc de Cervantes i el carrer González Tablas, per fer un nou carril bus d’entrada. En tots dos casos es perdre un carril de circulació.

La Diagonal, en millora contínua

Però les obres que més afectacions tindran sobre la mobilitat no estan directament relacionades amb la batalla per l’espau públic, tot i que l’Ajuntament les considera un pas previ necessari abans d’iniciar obres per unir els tramvies Trambaix i Trambesòs. L’ampliació del col·lector de la Diagonal comencen aquesta tarda i obligaran a tallar el trànsit al tram central de l’avinguda entre Roger de Llúria i Aragó durant vuit mesos.

Les noves actuacions se sumen a les que s’estan duent a terme al carrer Aragó, on s’hi implantarà un carril de bici de 4,8 kilòmetres, i al passeig de la Zona Franca, on també s’està treballant per construir un carril bici que uneixi la plaça Cerdà amb el cor del polígon per millorar la connexió de la zona a la xarxa ciclista de la ciutat. En tots dos casos els treballs duraran fins al gener.

A més, aquest cap de setmana ha finalitzat l’ampliació dels carrils bus al tram central de la Diagonal entre Francesc Macià i Roger de Llúria, que han permès ampliar l’espai de pas per als busos a canvi de reduir un carril destinat als cotxes. El tram central de la Gran Via, entre passeig de Gràcia i Marina, també ha guanyat un segon carril bus que permetrà millorar la fluïdesa de la circulació dels autobusos, sobretot en hora punta. 

Nou comentari