La Diagonal perdrà un carril pels cotxes per deixar més espai al bus

L’Ajuntament repintarà el tram entre Francesc Macià i Roger Llúria per ampliar el carril bus

L’Ajuntament de Barcelona ha anunciat que la Diagonal perdrà un carril destinat als cotxes per deixar més espai als autobusos, que ara tenen dificultats per circular, sobretot en hores punta, segons justifiquen fonts municipals. El pròxim dilluns començaran les obres per ampliar els dos carrils bus del tram central de la Diagonal que connecta Francesc Macià amb Roger de Llúria, que passarà de sis a cinc carrils.

Aquest tram central de sis carrils té una amplada que oscil·la entre els 15,5 i els 16 metres. “Aquesta distribució genera que l’amplada del carril bus acabi essent massa estreta pel pas d’aquest vehicle, especialment en moments de trànsit intens”, explica el consistori. A partir d’ara, els conductors que vagin en direcció a Roger de Llúria només podran circular per un sol carril –l’altre serà per l’autobús–, mentre que en sentit contrari es mantindran el 2+1 actual.

Segons ha informat l’Ajuntament de Barcelona, les obres començaran el pròxim dilluns 9 de novembre i s’allargaran fins el 8 de desembre. Els serveis municipals aprofitaran els caps de setmana i els dies festius per completar els treballs per “minimitzar l’afectació al trànsit”, tot i que hi haurà algunes actuacions que s’hauran de dur a terme entre setmana. “No hi haurà cap afectació fora del tram central i no s’afectarà tampoc la circulació dels carrers transversals, que únicament quedaran ocupats puntualment pel pas de la maquinària d’obra”.

Més carrils bici

El paquet de mesures aprovades per impulsar la mobilitat sostenible que es va aprovar al juliol també inclou l’inici de les obres d’un carril bici que baixarà per tot el passeig de la Zona Franca i connectarà la plaça Cerdà amb els carrers del Motors. “S’habilitaran dos nous trams de carrils bici unidireccionals a ambdós costats de la via” que sumaran un total 3,6 kilòmetres. L’Ajuntament considera que és una actuació important perquè “permetrà connectar els carrils bici actuals del polígon de la Zona Franca amb la resta de la xarxa ciclista de la ciutat”.

Nou comentari